bar Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 er litt ny på dette, så jeg roper ut et "hjelp" hos de kyndige: Har lest litt om tempereaturer på cpu osv...i den forbindelse lastet jeg ned MBM-5 for å overvåke det hele.. Der ser jeg at min kabinett-temp er 20-23C, CPU temp er ganske stabil på 42( uten spes belastning ) og poveret ligger på ca 30 etter noen timer... Så har jeg lest at man kan justere ned spenningen på cpu (v-core ?) Men MBM-5 oppgir 2 verdier; Core 0 og Core 1, Core-0 ligger på 1,84V og Core-1 på 0,32V.... Hvilken av disse skal eventuelt justeres og hvordan får man gjort det?? er ikke 42 c på cpu høyt uten none form for OC... kunne tenkt meg å cpu-vifte på 7 volt.. men det ble fort nærmere 50c når jeg prøvde... K7T Pro (MS6330) Athlon 850 512 mb Pc-133 40 gb WD Cheiftech dragon midi (340w psu) SB live 5.1 GF 256 80mm enermax bak og foran... + div dvd,brenner,nettv.kort osv...... Bar Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 42 grader er ikke noe farli i det hele tatt. Det er den VCore'n på 1,ettellerannet du skal stille på. Dette gjør du i bios. (trykk del når du starter opp maskina!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå