Gå til innhold

Problemer med ny Shuttle.

Litraphy

Anbefalte innlegg

Bruker du SATA eller PATA?

Uansett, slå av det du IKKE bruker (om du ikke trenger det til CD-ROM). Så make sure du finner alle enheter. Setter ENHETEN du skal BOOTE fra (INSTALL disken) som FØRSTE BOOT device og CD-ROM som ANDRE.

Vær SIKKER på at alle enheter har riktige jumper settings. Er SATA bare EN enhet pr. kabel? Da er det sikkert ikke noen andre enheter. Etter at du er ferdig med FØRSTE del av install, skal maskinen boote fra HDD - prøv å nappe ut alle andre IDE / SATA enheter du ikke bruker.

Jeg aner egentlig ikke hva som foregår, bare prøver å gi deg tips.

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAdde samme problem med å få bootet opp når jeg satte opp en AMD shuttle

nylig (ikke sikkert løsningen er den samme for det).

Da var rammen som default i bios klokket for høyt.

Sett ramklokkingen på auto eller lavt så kan det funke.

Om du har 2 x 256 kan du prøve å ta ut den ene brikken også eventuelt.

Rammen ødela ihvertfall bootingen for meg

Lenke til kommentar

Bumper min egen tråd litt jeg. Siden pcen fremdeles ikke vil virke normalt :( Trenger nok flere tips ja.

Alt henger seg opp etter at diskene og alt i pcen har blitt lista opp i biosen og de forskjelliga tinga som bruker IRQ. Så når den kommer til Verifying DMI Pool Data.... (Her henger alt seg)

Samme skjer når jeg prøver å legge inn et OS. Det henger seg på samme sted, bare hakket senere når den har letet etter bootcd.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet på to forskjelige system, mener å tro at det må være noe virus lignende som gjør at pcèn ikke kommer til windows logoèn men kunn står og blinker hvit prikk på sort skjerm . Windows har annonsert snart sp2 for xp med bedre virus motstand en noen gang kanskje de er klar over problemet ?. Jeg har forøvrig registrert hvis du ikke laster ned rubbel og bitt av xp oppdat. fra windows uppdate så ungår du problemet!.

Jeg har testet wind. 2000 og den virker ok. jeg har også mistenkt hardware problem men har elminert den muligheten. Vi får vente på sp2 og se.

Problemet har vært oppe før på denne linken:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=188846&hl=

Endret av loggon
Lenke til kommentar

Du kan for øvrig ta å forsøke med boote windows velge ny innst. F8 så velger du reparer, det gjør jeg og det virker. Du kommer da inn i systemet og må unngå for mange omstarter, du kan la den stå på og laste ned fra DC++ om natten he,he

Lenke til kommentar

har du testet knoppix f.eks.?

"should be noted that DDR400 is only an option for those users who are running their processor at 200MHz FSB. Anything below this speed is limited to the use of DDR333 as the fastest memory setting"

du har satt ram riktig i bios?

hvordan ser intro-skjermen ut?

primary master

primary slave

secondary master

cpu speed og ram

alt blir vist korrekt uten noen feilmeldinger?

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Maskinen finner ikke boot device, så "enkelt" er det. Det har ikke noe med CDen å gjøre. Last ned drivere fra Shuttle til ditt , RAID driverene - installer de under XP installeringen, der setup ber deg trykke F6. Det er verdt et forsøk, selv om du ikke bruker SATA.

_

johanf

Lenke til kommentar

Det er en del valg her for S-ATA i BIOS. Husker ikke helt hva valgene het, men det er vel modus som kan settes til "Enhances", combines, S-ATA only etc. Var borti noe lignende poblemer tidligere, og da var løsningen å endre på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...