Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg har litt problemer med en ny pc. Har akkurat satt sammen en Shuttle med P4 2.8ghz. Men når jeg skal starte den så stopper alt opp når jeg kommer til verifying (et eller annet) data. Noen som har peil? Første gang jeg starta pcen, så satt jeg inn WinXp cd. Så starta partisjoneringa og installeringa. Det er først når jeg skal restarte på nytt igjen at den henger seg opp. Så det virker jo ikke som det er noe galt med hardwaren.. Men jeg har ikke peil, er derfor jeg spør. Håper på kjappe svar, siden det er surt å ikke kunne bruke den nye pcen Her er det som er i den: Shuttle SB61G2 Twinmos 512ram PC3200 Geforce 4 MX 420 Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Ingen som har peil? Er så kjedelig å ikke kunne bruke den nye pcen Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Hehe, det hjalp ikke stort Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Får du gjort ferdig installasjonen av XP, hvis ikke så kan det være feil på cden. Senden tilbake til forhandler eller be M$ om ny. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Nei, får ikke gjort den ferdig. Alt henger seg etter første restart. Jeg kommer meg i mellom partisjoneringa og den kopieringa av filene som xp trenger. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) er sata/pata satt opp riktig i bios? hva slags hdd har du? noe gjennomgang av biosen finner du her: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDg3LDM= eksempel: her Endret 14. januar 2004 av heraldo Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Skal teste det sata/pata nå. Men tror du det har noe å si da? Siden jeg faktisk får begynt på første del av WinXp installeringa? edit: Nå har jeg testa å bruke Auto, Disabled.. osv. Det funker fremdeles ikke. Endret 14. januar 2004 av DavidH Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 er sata/pata satt opp riktig i bios? hva slags hdd har du?noe gjennomgang av biosen finner du her: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDg3LDM= eksempel: her Jeg har 2 disker. Begge er vanlig ide disker. Western Digital 120gb og en IBM 60gb. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 hvor er det det henger seg opp? serial ata skal vel være disabled når du har 2 pata hdd, master+slave (?). har ikke sata selv Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Alt henger seg når den holder på med dette: Verifying DMI Pool data.. Leter etter bootdisk... Trykk en tast for å starte bootdisken.......(HER HENGER DET SEG) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Tja prøv å formater disken på nytt og legg inn os da Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Har prøvd det ca 10 ganger. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hmm da lurer jeg på om det kan vere noe med cdèn , har du ikke noen du kan låne en hos for å prøve? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Det kan jo så klart være cden. Men den funka på en annen pc noen få dager siden. Vet ikke om noen annen som har heller. Men det virker så rart at det skal være cden siden alt stopper opp i bios uansett. Har jeg som sagt prøvd å slå av at den skal lete etter cden. Den stopper opp etter Verifying DMI Pool data.. hver eneste gang. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Nå har jeg prøvd å oppdatere biosen også. Det hjalp ikke. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 jeg er 99% sikker på at det ikke er CD'n - det virker som om det ikke blir satt aktiv partisjon. _ johanf Lenke til kommentar
AntatraCK Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Prøv å bare bruke en hardisk. Har en venn som ogsa hadde problemer med SATA. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 jeg er 99% sikker på at det ikke er CD'n - det virker som om det ikke blir satt aktiv partisjon. _ johanf Hva vil det si da? Hvordan setter jeg en aktiv partisjon? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 vet ikke om det går med ntfs, men win me bootimage brent på cd, og bruke fdisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå