Spillredaksjonen Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Rykte: – Neste Mass Effect dropper åpen verden Bioware går angivelig tilbake til det som funket i de første spillene. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Smarteste de kan gjøre. Jeg synes åpen verden ofte brukes som et trekkplaster for spill med svake narrativ. 4 Lenke til kommentar
Owlman Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Høres veldig fornuftig ut 2 Lenke til kommentar
Felvinter Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Føler Starfield omsider leverte løftet som ble gitt av det første Mass Effect i sin tid. ME2 og 3 er selvsagt helt andre beist, og definitivt bedre spill enn det første. Men ambisjonene for ME1 var helt absurd høye for sin tid. 1 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Felvinter skrev: Føler Starfield omsider leverte løftet som ble gitt av det første Mass Effect i sin tid. ME2 og 3 er selvsagt helt andre beist, og definitivt bedre spill enn det første. Men ambisjonene for ME1 var helt absurd høye for sin tid. Really? Jeg syntes det første Mass Effect var det beste. De andre kommer ikke langt bak, men enern var mer fokusert og "tight". 5 Lenke til kommentar
Grimbeorn Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 24 minutes ago, Gringorilla said: 1 hour ago, Felvinter said: Føler Starfield omsider leverte løftet som ble gitt av det første Mass Effect i sin tid. ME2 og 3 er selvsagt helt andre beist, og definitivt bedre spill enn det første. Men ambisjonene for ME1 var helt absurd høye for sin tid. Really? Jeg syntes det første Mass Effect var det beste. De andre kommer ikke langt bak, men enern var mer fokusert og "tight". Enig i at ME1 er best på story og lore, men har svært begrensede og veldig lineære områder. I tilleg er det mye gjenbruk av assets, alle baser på planeter er klin like f.eks., 2 og 3 er milevis bedre spillmekanisk. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 2 > 1 > 3 Uansett ikke dumt å gå tilbake til den semi-linære strukturen til den originale trilogien. Er for øvrig enig i at Starfield gir litt Mass Effect vibber til tider. Dog med kjente og kjære særtrekk fra Bethesda's designskole. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Bioware er et selskap som ikke lenger er synonymt med kvalitet. Det som gjorde de store er dødt og begravet. Disse utviklerne har veldig mye å bevise og jeg stiller meg ekstremt skeptisk til alt de gir ut Lenke til kommentar
barezell Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Tror det er veldig lurt å i det minste dele inn i flere mindre soner som kan utforskes og fokus på story. Fremfor 1000 planeter og full frihet. 2 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 BakaBerg skrev (1 time siden): Bioware er et selskap som ikke lenger er synonymt med kvalitet. Det som gjorde de store er dødt og begravet. Disse utviklerne har veldig mye å bevise og jeg stiller meg ekstremt skeptisk til alt de gir ut Jeg ser den. Jeg liker en god comeback-historie, men jeg er ikke lenger like optimistisk jeg heller. De har mye å bevise etter det som har vært et "tapt tiår" for dem. Inquisition var ålreit. Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) Mr. Pants skrev (8 minutter siden): Jeg ser den. Jeg liker en god comeback-historie, men jeg er ikke lenger like optimistisk jeg heller. De har mye å bevise etter det som har vært et "tapt tiår" for dem. Inquisition var ålreit. Det eneste Bioware har igjen fra fortidens glansdager er navnet. Alle nøkkelpersoner og staben som laggde spillene som Baldur's Gate eller Mass Effect (og de aller fleste andre vi elsker) er borte fra selskapet. Bioware har faktisk ikke laget noe som er virkelig bra siden 2012, da de siste nøkkelpersonene forsvant fra selskapet. Edit: De kan fortsatt vise at de kan lage gode spill, og jeg håper virkelig det, men de må virkelig levere for at jeg skal bli overbevist om at Bioware er tilbake på et godt spor. Endret 11. september 2023 av AvgAug Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 AvgAug skrev (2 minutter siden): Det eneste Bioware har igjen fra fortidens glansdager er navnet. Alle nøkkelpersoner og staben som laggde spillene som Baldur's Gate eller Mass Effect (og de aller fleste andre vi elsker) er borte fra selskapet. Bioware har faktisk ikke laget noe som er virkelig bra siden 2012, da de siste nøkkelpersonene forsvant fra selskapet. Edit: De kan fortsatt vise at de kan lage gode spill, og jeg håper virkelig det, men de må virkelig levere for at jeg skal bli overbevist om at Bioware er tilbake på et godt spor. Dette er noe som skjer med de fleste studioer som blir gamle nok. Nøkkelen er å fostre en god studiokultur som ivaretar og lærer opp de nyansatte. Naughty Dog har for eksempel nesten ikke noen igjen fra 90-talls tiden (om det i det hele tatt er noen igjen). Neil Druckmann ble ansatt av ND i 2004. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Liker godt når det er semi åpen verden. Ha ett begrenset område som er åpent, når du er ferdig med alt du skal flyttes du til neste. Problemet med Andromeda var at karakterene var fæle. Synes karakteren jeg spilte var cocky og ekkel, selv om jeg aldri prøvde og få han til å fremstå slik. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Sjørøver skrev (1 minutt siden): Liker godt når det er semi åpen verden. Ha ett begrenset område som er åpent, når du er ferdig med alt du skal flyttes du til neste. Problemet med Andromeda var at karakterene var fæle. Synes karakteren jeg spilte var cocky og ekkel, selv om jeg aldri prøvde og få han til å fremstå slik. Og det var svært repeterende. Det spillet var rett og slett skikkelig dårlig Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 bshagen skrev (2 minutter siden): Og det var svært repeterende. Det spillet var rett og slett skikkelig dårlig Jeg fullførte det ikke, kom cirka halveis. Skulle en ikke rundt å aktivere noe greier på forskjellige verdener? Jeg husker ikke helt, men det ble for mye filler. Jeg har ikke tid eller ork til å spille spill med mye filler. Dropper alt av ubisoft spill, for mye unødvendig grinding. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Sjørøver skrev (5 minutter siden): Jeg fullførte det ikke, kom cirka halveis. Skulle en ikke rundt å aktivere noe greier på forskjellige verdener? Jeg husker ikke helt, men det ble for mye filler. Jeg har ikke tid eller ork til å spille spill med mye filler. Dropper alt av ubisoft spill, for mye unødvendig grinding. Ja, det var bare møl hele greine. Oppdragene var helt ekstremt generisk. Kom meg greit igang med det og tenkte at «det er jo ikke såååå ille» før jeg også droppet det mot slutten. Orket ikke mer, kan like gjerne spille kabal Lenke til kommentar
Crext Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Gameplayet i 3ern hvor du suste rundt i melee var bare sååå gøy. Spilte gjennom første som sniper og var fornøyd, men det var runde 2 som CQC som virkelig tok kaka. Eller syns jeg ME2 var best på space exploration og hvordan en suste rundt som romskip. Så ta combat fra 3ern, travel fra 2ern og story helheten til 1ern. ✌😅 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Det er snart 20 år siden Bioware laget et spill med lidenskap til det de driver med , akkurat som alle de andre selskapene . De beste spillene i dag blir faktisk laget av halv-indie selskaper med ikke altfor store budsjett der de må lage gull av hver eneste krone . Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 @Fleskelars Dragon Age? Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 bshagen skrev: @Fleskelars Dragon Age? Ja kanskje unntaket . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå