jolieber Skrevet 10. september 2023 Del Skrevet 10. september 2023 (endret) Hei. Jeg har nylig begynt å oppleve at pc-en min har begynt å skrante, i form av hakking/stutring når jeg f.eks. spiller total war, og noen ganger til og med når jeg skriver i nettleser eller scroller opp og ned i nettleser. Jeg har installert windows på nytt fra scratch, (men kopierte tilbake appdata foldere og personlige filer fra annen harddisk) men det hjalp ikke. Jeg har også slettet nettleser-extensions jeg nylig har lagt til, og det endret heller ikke på noe. Noe som får meg til å tenke at det er noe hardware-relatert. Håper noen her har noen tips de vil dele om hvordan jeg bør gå frem for å finne ut av hva som er feil, rekkefølge på feilsøking, verktøy osv.. F.eks. er det lurt nå å gå til innkjøp av komprimert luft? Endret 10. september 2023 av jolieber Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Hvordan er tempen på diverse komponenter som CPU, GPU osv? Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 11. september 2023 Forfatter Del Skrevet 11. september 2023 Slettet-Lk8eL7iw skrev (11 timer siden): Hvordan er tempen på diverse komponenter som CPU, GPU osv? Temperaturen er over det som er normalt for tilsvarene pc-er tror jeg, vanlig temperatur i nettbrowsing ligger på ca. 50-60 grader (70-75ish grader under korte perioder der pcen jobber hardere) for CPU og 45-50 for GPU mener jeg, men temperaturen er ikke uforandret fra det som har vært vanlig tidligere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Har du sjekket helse på ssd ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 Hvor mye ram har du, og hvor mye er i bruk når det hakker? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar jolieber skrev (På 11.9.2023 den 12:09 AM): Hei. Jeg har nylig begynt å oppleve at pc-en min har begynt å skrante, i form av hakking/stutring når jeg f.eks. spiller total war, og noen ganger til og med når jeg skriver i nettleser eller scroller opp og ned i nettleser. Jeg har installert windows på nytt fra scratch, (men kopierte tilbake appdata foldere og personlige filer fra annen harddisk) men det hjalp ikke. Jeg har også slettet nettleser-extensions jeg nylig har lagt til, og det endret heller ikke på noe. Noe som får meg til å tenke at det er noe hardware-relatert. Håper noen her har noen tips de vil dele om hvordan jeg bør gå frem for å finne ut av hva som er feil, rekkefølge på feilsøking, verktøy osv.. F.eks. er det lurt nå å gå til innkjøp av komprimert luft? Jeg ville ha startet med å åpne pcen og sett om det er mye støv der, fjern støv hvis det er en del så vil nok tempen gå ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå