ForTheImperium Skrevet 10. september 2023 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg er fra Vestlandet og på plassen jeg bor regner det fælt mye. Er mye høye fjell her og jeg antar grunnen at regnskyene kommer ikke videre pga av alle disse fjellene som fungerer som en slags barriere. Er det mulig at vi kan fjernstyre været i fremtiden? Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) Det har eksistert teknologi for å forandre været veldig lenge. Skyer kan bli 'jødslet' for å få det til å regne. Kina har tatt i bruk denne teknologien i større skala, som også ble brukt når de hadde OL. En oversikt her, tilogmed inkludert måter å redusere haggel. Det nevnes også at man er klar over noe av det som kan gjøre at det ikke regner i ett område. Her er tekniske detaljer og hva Kina har brukt. Tatt i betraktning at denne teknologien har vært her i veldig mange år, og at mennesker hele tiden lager ny teknologi, og forbedrer eldre teknologi, så kan det tenkes at vi er i stand til å gjøre en god del med været i dag. Men det betyr ikke at vi skulle være i stand til å forandre været i den grad at vi kan skape tørke i lange perioder eller konsentrere veldig mye regn til ett mye smalere tidsrom i forskjellige deler av foreksempel Europa, og si at alt det er ett resultat av klimaforandringer. Det ville vært altfor sprøtt, så det er selvfølgelig ikke tilfelle. Endret 11. september 2023 av Selfuniverse 1 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 12. september 2023 Forfatter Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Selfuniverse skrev (På 11.9.2023 den 9:56 AM): En oversikt her, tilogmed inkludert måter å redusere haggel. Det nevnes også at man er klar over noe av det som kan gjøre at det ikke regner i ett område. Her er tekniske detaljer og hva Kina har brukt. Veldig interessant. Hadde ikke hatt noe imot hvis kommunen jeg bor i hadde investert i denne teknologien. Er så ufattelig lei av 300 dagers med regn her.... Endret 12. september 2023 av ForTheEmperor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå