Lyncs Skrevet 10. september 2023 Del Skrevet 10. september 2023 Finnes det noen rimelige og enkle løsninger for å få sterkere signaler fra Wi-Fi-ruteren rundt om i hele huset? Lenke til kommentar
cacb Skrevet 10. september 2023 Del Skrevet 10. september 2023 (endret) 39 minutes ago, Lyncs said: Finnes det noen rimelige og enkle løsninger for å få sterkere signaler fra Wi-Fi-ruteren rundt om i hele huset? Ja. Det er det mesh-løsninger er til for. Se f.eks. TP-Link Deco. Endret 10. september 2023 av cacb 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 22 hours ago, Lyncs said: Finnes det noen rimelige og enkle løsninger for å få sterkere signaler fra Wi-Fi-ruteren rundt om i hele huset? Mesh-løsninger er nok det beste, som @cacb er inne på, men da må du regne med å bytte ut din nåværende WiFi-ruter. En billigere løsning er å legge til en (eller flere) WiFi extender eller WiFi booster, men dette kan både være mer kronglete å sette opp og vanskeligere å få til å fungere bra. Lenke til kommentar
Ekspertkommentator Skrevet 11. september 2023 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) Mesh er løsningen hvis trådløs hastighet er viktig. Repeater og range extenders er ikke anbefalt. https://afrozahmad.com/blog/wifi-mesh-vs-extender-vs-booster-vs-repeater/ Da jeg er opptatt av max hastighet og minimum lag bruker jeg bare Wi-Fi for HP/nettbrett. For pc/tv bruker jeg ethernet kabel mellom ruter og pc/tv. 3 ganger hastighet og mye mindre lag her jeg bor sammenlignet med trådløst. Alternativt er å installere en 2nd ruter på andre siden av huset som er koblet til ruter 1 via ethernet kabel. https://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to-setup-a-second-router-on-your-home-network/ Endret 11. september 2023 av Ekspertkommentator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå