OleOst_ Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Hei. Har et hjørneskap hvor det er lett for at når en åpner skapet lager en hakk i skapdøren som den går mot. Noen som har sett løsninger for hindre den i å åpne helt? Vurdere å skru fast en bånd som strammer seg ved åpning. Snu åpningen er lite aktuelt da det er sånn skuff innvendig som kommer ut. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Hva er maks antall grader man kan åpne døren uten at den går inn i motliggende? Nærmeste jeg kommer på er Blum, som er store (størst?) på hengsler, de har opening angle stop som festes på deres hengsler for å hindre at døren kan åpnes mer enn x (86) antall grader. Hvis du går for bånd, pass på at du har flere bånd for å sikre at belastningen blir fordelt utover; ser for meg at innfestingen av bånd (skruene) fort kan rives ut hvis kun ett bånd. 1 Lenke til kommentar
OleOst_ Skrevet 9. september 2023 Forfatter Del Skrevet 9. september 2023 (endret) Takk, for info. Sjekker hengslende mine og evt sender mail til kjøkken leverandør om dem har noe tilsvarende. EDIT: Var Blum hengsler jeg hadde, så dette var midt i blinken Endret 9. september 2023 av OleOst_ Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Du skulle vel strengt tatt hatt litt klaring der. Latt benkeplaten gått noen cm mot høyskap slik at du hadde fått klaring til å åpne skapdøren uten at den tar i noe, eventuelt en foring på noen cm + en dekkplate utenpå mellom høyskap og benkeplate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå