Lyncs Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Jeg kommer ikke lenger inn på HomeBox. Får feilmelding Kan ikke koble til En feil oppstod under tilkobling til 19x.1xx.x.x Dette har pågått siden jeg fikk ny ruter. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Sikker på at det er samme adresse for å gjøre innstillinger på den nye ruteren? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Lyncs skrev (1 time siden): Jeg kommer ikke lenger inn på HomeBox. Hva er en "HomeBox"? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Nå er ikke en lokal gateway ip "hemmelig", da de fleste har en av ganske få variasjoner. Mest vanlige er: 192.168.0.1 / 192.168.1.1 10.0.0.1 / 10.0.0.138 172.16.0.1 Nå kjenner ikke jeg Homebox, men en start er jo å sjekke på PC-en hva gateway-adressen er. Sjekk f.eks: https://www.noip.com/support/knowledgebase/finding-your-default-gateway På en del nyere rutere fra internettleverandører, og for så vidt også enkelte andre rutere, er lokalt administrasjonsgrensesnitt tatt bort. Administrasjon skjer da via websidene til leverandøren eller en app. 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. september 2023 Del Skrevet 9. september 2023 Hei. Du kan sjekke om du fikk med noen manualer til routeren for å se om det står noe der om hvordan du kommer inn på Routeren din. Eller så kan det være så enkelt som at internettlevrandøren din ikke vil at brukerne skal ha tilgang til Routerkonfigurasjonen. Hva trenger du forøvrig og gjøre på Routeren? Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 9. september 2023 Forfatter Del Skrevet 9. september 2023 wil skrev (2 minutter siden): Hei. Du kan sjekke om du fikk med noen manualer til routeren for å se om det står noe der om hvordan du kommer inn på Routeren din. Eller så kan det være så enkelt som at internettlevrandøren din ikke vil at brukerne skal ha tilgang til Routerkonfigurasjonen. Hva trenger du forøvrig og gjøre på Routeren? Jeg har funnet ut av det nå, de hadde forandret det til en annen side jeg måtte logge meg inn på. Ønsket å forandre det lange passordet som fulgte med til et som er enkelt å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå