Gå til innhold

Ny biografi: Musk skal ha sabotert ukrainsk droneangrep


Anbefalte innlegg

WiiBoy skrev (9 timer siden):

Ok. Så Russland får Finnmark.
Hvor mange liv er Troms verdt?

Hvor mange liv er Nordland verdt?

Trønderlag?

Skal vi bare kapitulerer vår nasjon dersom noen truer oss på livet?

Dersom vi skal ha en nasjon og en selvstendighet, så er alle liv verdt å ofre i forsvaret av selvstendigheten.

Det er ene og alene angriper som er ansvarlig for de liv som går tapt.

Jepp!👍

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, Snikpellik said:

Om man tror et ukrainsk angrep på russiske skip i Sevastopol vil føre til verdenskrig eller bruk av atomvåpen så har man naivt svelget det russiske frykt-narrativet de forsøker å plante, godt hjulpet av nyttige idiotier som Elon Musk og de pro-russiske og anti-ukrainske kildene han bruker.

Ukraina har angrepet russiske skip og infrastruktur i både Sevastopol og andre havner på Krym flere ganger i løpet av krigen.

Det er godt mulig at et angrep som ødelagte flere krigsskip i Svartehavsflåten samtidig ville ført til et svar med atomvåpen. 
DU er ikke med i kommunikasjonen mellom russisk toppledelse og kan derfor ikke avkrefte slikt. DU vet ikke hva som skal til før Russland begynner å bruke atomvåpen. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

  

Snikpellik skrev (45 minutter siden):

Ingen presser Russland til noen ting som helst.

 

AtterEnBruker skrev (13 minutter siden):

Bortsett fra Putin.

...

Og grunnen til at det fungerer er i hovedsak misinformasjon -- tatt enda lengre enn det verste vi ser her på forumet og i landet, lengre enn hva som har forgiftet det republikanske partiet i USA.

Det er så ekstremt viktig å klare å ta et oppgjør med dem som betaler for å spre løgner og den alternative virkeligheten folk tror på, og hatet som følger og ligger til grunn for at misinformasjonen faktisk absorberes og spres, i så mange temaer.

For det spres ikke av seg selv, og ikke uten hensikt og vilje -- og på samme måte som propaganda og undertrykkelse av, ikke ytringsfrihet i seg selv, men undertrykkelse og utvanningen og utvaskingen av sannheten gjennom spylerslanger av møkk(...) spres og begynner å gjøre det vanskelig for folk å få med seg fakta om viktige hendelser, så begynner mennesker å påvirkes av dette i politiske valg.
Og når populistiske autoritære nasjonalistiske partier vinner -- som sverigedemokraterna i Sverige -- så eskalerer omfanget av misinformasjonen.

https://www.politico.eu/article/european-democracies-must-revitalize-amid-authoritarian-rise-report/

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (30 minutter siden):

Det er godt mulig at et angrep som ødelagte flere krigsskip i Svartehavsflåten samtidig ville ført til et svar med atomvåpen. 

Eh, nei. Det har vært angrep som førte til flere ødelagte og skadde krigsskip i den russiske Svartehavsflåten samtidig. Flere ganger.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk svelger denne russiske propagandaen. Utrolig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Red Frostraven said:

  

 

...

Og grunnen til at det fungerer er i hovedsak misinformasjon -- tatt enda lengre enn det verste vi ser her på forumet og i landet, lengre enn hva som har forgiftet det republikanske partiet i USA.

Det er så ekstremt viktig å klare å ta et oppgjør med dem som betaler for å spre løgner og den alternative virkeligheten folk tror på, og hatet som følger og ligger til grunn for at misinformasjonen faktisk absorberes og spres, i så mange temaer.

For det spres ikke av seg selv, og ikke uten hensikt og vilje -- og på samme måte som propaganda og undertrykkelse av, ikke ytringsfrihet i seg selv, men undertrykkelse og utvanningen og utvaskingen av sannheten gjennom spylerslanger av møkk(...) spres og begynner å gjøre det vanskelig for folk å få med seg fakta om viktige hendelser, så begynner mennesker å påvirkes av dette i politiske valg.
Og når populistiske autoritære nasjonalistiske partier vinner -- som sverigedemokraterna i Sverige -- så eskalerer omfanget av misinformasjonen.

https://www.politico.eu/article/european-democracies-must-revitalize-amid-authoritarian-rise-report/

Hvordan skal man møte misinformasjon når det lekes med deplattformering i Norge? Og når NRK, gir partiledere et halvt minutt på å svare på spørsmål som tar langt lenger tid å svare på? De har sikkert statistikk på at tiktok hjernen til norges befolkning ikke klarer å følge med så lenge, de vil ha kamprop og populisme. 
 

I nettavisen f.eks, så spør de ofte om hva ser du på, hva hører du på, hva liker du best. Her skal det selges se og hør, for nordmenn er vel så tillitsfull at det går vel greit uansett hva man stemmer på. Politikk er blitt så singleissues, og det er alt en nordmann gidd å forholde seg til. 
Men hva en jalla stat i USA gjør mtp abort, då er det full fyr og flamme og engasjement. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg har lest tråden, så roa litt ned med den hersketeknikken takk. 

Jeg skriver ingenting, det er bare en link å litt tekst fra vg.

Jeg stoler uansett ikke et sekund på hva musk å rævslikkerne hans sier, men det er meg. 

Det hjelper ikke tråden å poste informasjon fra VG som er bevist å være feil.

Og hvis du mener Isaacson er en "rævslikker" som ikke kan stoles på, så bør du forkaste artikkelen til VG, i og med at det er Isaacson som er kilden deres.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Tror ikke du har fått med deg at det er krig der...

En krig bare Russland alene er ansvarlig for og skyld i.

Ingen presset de til å invadere Ukraina hverken i 2014 eller i 2022. Ingen presser de til å bli værende på ukrainsk territorie, og ingen presser de til å begå forbrytelser mot menneskeheten og bryte folkemordkonvensjonen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (53 minutter siden):

Det hjelper ikke tråden å poste informasjon fra VG som er bevist å være feil.

Det var bare en link med litt informasjon, og jeg ser ikke noe annet enn anekdotisk bevis for at det er feil. Og det er heller ingen god grunn til å bruke hersketeknikker av denne typen 👇

Sitat

Hvis du hadde lest tråden hadde du fått med deg 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det var bare en link med litt informasjon, og jeg ser ikke noe annet enn anekdotisk bevis for at det er feil. Og det er heller ingen god grunn til å bruke hersketeknikker av denne typen 👇

Når kilden til artikkelen sier at artikkelen er basert på en misforståelse og er feil, så har man ikke lengre noen artikkel. Det er bare luft.

(Og jeg trodde oppriktig at du ikke hadde lest tråden.)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Trontron skrev (På 8.9.2023 den 8.52):

Hadde Norge mistet Finnmark ville jeg ikke ønsket å kaste bort mer enn to-tre tusen liv for å forsøke å ta det tilbake.

Hadde Norge mistet Finnmark til en okkupasjonsmakt som Russland og noen hadde sagt det du sier og argumentert for å la mine egne landsmenn leve under et slikt skrekkregime med voldtekt, tortur og drap ville jeg kalt deg det du ville vært. En landsforræder. Om Finnmark hadde blitt okkupert hadde både jeg og de som lever i Finnmark forventet at vi hadde disponert hele landets ressurser for å gjenvinne området. Det samme hadde jeg forventet hvis Østfold hadde blitt okkupert. Det er liksom en grunnleggende samfunnskontrakt jeg som borger forventer at Staten skal oppfylle. Hele vitsen med at vi har et statsapparat er for å trygge egne borgere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...