Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel


Anbefalte innlegg

hei

 

vi har siden august 2003 hatt en 1 års kontrakt med nextgentel adsl delta 2048/640 med studentrabatt, og til å begynne med fungerte dette kjempeflott. men rundt oktobertider i fjor begynte det å koble seg av i ny og ned. vi måtte da inn på aktiveringssiden deres.(som man kun skal bruke en gang for å aktivere linjafor første gang). Noe som også skjedde var at upload hastigheten (640k) ble kraftig redusert. den holdt seg forøvrig på rundt 160k. så plutselig koblet linja seg helt av. vi tok kontakt igjen, og de fikk en telenormontør til å fikse problemet.

Men det ble ikke fikset, internet kobler seg nå støtt og stadig av i korte perioder( si ca 2-5 min) og download er på 2400-2600 mens upload forblir på 160. Vi tok igjen kontakt og fikk til slutt tilbake denne mailen:

 

-----------------------------

Hei Thomas Aaler Kundenr: 102571

 

Viser til henvendelse vedrørende hastighet på dere ADSL-abonnement.

Vi har hatt telemontør til å sjekke ut denne linjen, i tillegg til feilsøk på

forbindelsen fra vår side.

Maksimal ytelse vi får på linjen er: 3424 / 160 kbps.

 

Da hastighet ut er under det som anses som normal, må vi be dere ta en

avgjørelse på om dere ønsker å beholde abonnementet med denne hastighet.

 

Alternativet er at vi terminerer linjen, og avslutter abonnementet.

 

Vi imøteser svar fra dere.

-------------------------------

 

De nevner heller ikke at internet kobler seg av og på flere ganger daglig.

Vi tegnet som tidligere nevnt et års abbonement for å kutte ned på de måndedlige utgiftene.

Har nextgentel lov til å si opp kontrakten uten å finne feilen? Burde ikke deres oppgave, koste hva det koste vil være å fikse vår internetlinje når vi har en avtale?

 

Uansett, vi sitter nå igjen med regning på over 700,- i tlf support, en ustabil internet linje som har vært slik siden oktober. Kan vi kreve noen slags form for erstatning av tapt linjekapasitet eller ustabil linje?

hva anbefaler dere at vi gjør??

 

Hilsen fire frustrerte studenter!

 

Thomas Aaler

Østre Ringvei 83 A

4632 Kristiansand

 

tlf 91109901

 

//ps jeg vet det er masse skrivefeil/dårlig språk. Det har noe med at jeg skrev mailen 0200 i ren frustrasjon og sinne.

Endret av Jungelbobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk.

Men jeg er ikke helt inne på hva man har rett til/ikke rett til..... Men jeg hadde krevd å få pengene for de månedene der linja ikke har funka skikkelig. Om de skal avslutte abonnementet må de nesten gi tilbake pengene for alle månedene linjen har vært dårlig + pengene det kosta å få utstyret montert. Eller så må de jo fikse linja.... Men uansett så skal dere ha pengene tilbake for de månedene som linja ikke har funka. (Mener jeg)

Men jeg tror det skal mye til før ngt betaler.... :roll:

Lenke til kommentar
hei

 

vi har siden august 2003 hatt en 1 års kontrakt med nextgentel adsl delta 2048/640 med studentrabatt, og til å begynne med fungerte dette kjempeflott. men rundt oktobertider i fjor begynte det å koble seg av i ny og ned. vi måtte da inn på aktiveringssiden deres.(som man kun skal bruke en gang for å aktivere linjafor første gang). Noe som også skjedde var at upload hastigheten (640k) ble kraftig redusert. den holdt seg forøvrig på rundt 160k. så plutselig koblet linja seg helt av. vi tok kontakt igjen, og de fikk en telenormontør til å fikse problemet.

Men det ble ikke fikset, internet kobler seg nå støtt og stadig av i korte perioder( si ca 2-5 min) og download er på 2400-2600 mens upload forblir på 160. Vi tok igjen kontakt og fikk til slutt tilbake denne mailen:

 

-----------------------------

Hei Thomas Aaler Kundenr: 102571

 

Viser til henvendelse vedrørende hastighet på dere ADSL-abonnement.

Vi har hatt telemontør til å sjekke ut denne linjen, i tillegg til feilsøk på

forbindelsen fra vår side.

Maksimal ytelse vi får på linjen er: 3424 / 160 kbps.

 

Da hastighet ut er under det som anses som normal, må vi be dere ta en

avgjørelse på om dere ønsker å beholde abonnementet med denne hastighet.

 

Alternativet er at vi terminerer linjen, og avslutter abonnementet.

 

Vi imøteser svar fra dere.

-------------------------------

 

De nevner heller ikke at internet kobler seg av og på flere ganger daglig.

Vi tegnet som tidligere nevnt et års abbonement for å kutte ned på de måndedlige utgiftene.

Har nextgentel lov til å si opp kontrakten uten å finne feilen? Burde ikke deres oppgave, koste hva det koste vil være å fikse vår internetlinje når vi har en avtale?

 

Uansett, vi sitter nå igjen med regning på over 700,- i tlf support, en ustabil internet linje som har vært slik siden oktober. Kan vi kreve noen slags form for erstatning av tapt linjekapasitet eller ustabil linje?

hva anbefaler dere at vi gjør??

 

Hilsen fire frustrerte studenter!

 

Thomas Aaler

Østre Ringvei 83 A

4632 Kristiansand

 

tlf 91109901

 

//ps jeg vet det er masse skrivefeil/dårlig språk. Det har noe med at jeg skrev mailen 0200 i ren frustrasjon og sinne.

Anbefaler deg å skrive et skriftelig klage...

Hvis det ikke ordner seg krever du penger tilbake, eller forbruker rådet i nakken. :D

 

Som oftes løses problemene med litt tålmodighet :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...