ticsyboy Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 hei. Jeg har en enhet som bare har ethernet, som trenger å koble til ett eksisterende wifi nettverk, jeg har ikke tilgang fysisk til wifi nettet (router o.l) bare en ssid og passord, å må ha en enhet som kan koble seg til wifi med ethernet.. noen forslag? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg har en slik en. Den kan ta imot WiFi og sende videre på ethernet-porter samt sende videre på WiFi. https://www.multicom.no/linksys-re6500-ac1200-range-extender/cat-p/c/p7585098 Lenke til kommentar
TheFatMan Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Kan nettverk via strømnettet være en løsning? https://www.kjell.com/no/kunnskap/hvordan-virker-det/nettverk/hjemmenettverk/homeplug--nettverket-via-stromnettet Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 https://classic.prisjakt.no/product.php?p=1492388&o=inkfrakt Noe slikt vil fungere. Litt avhengig av behov for hastighet og lignende kan det hende du ønsker en raskere modell. Denne klarer nok det meste, og er billig. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 Thor. skrev (10 minutter siden): https://classic.prisjakt.no/product.php?p=1492388&o=inkfrakt Noe slikt vil fungere. Litt avhengig av behov for hastighet og lignende kan det hende du ønsker en raskere modell. Denne klarer nok det meste, og er billig. hei jeg tror ikke denne vil fungere, for den må kobles opp med wps tror jeg, som sakt har jeg ikke fysisk tilgang til nettet.. trenger noe som denne, bare at den kan koble til nettet med ssid og passord... Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 TheFatMan skrev (16 minutter siden): Kan nettverk via strømnettet være en løsning? https://www.kjell.com/no/kunnskap/hvordan-virker-det/nettverk/hjemmenettverk/homeplug--nettverket-via-stromnettet tror ikke denne kan brukes, den har ingen interface som kan koble seg til wifi nettvrket med ssid og passord... Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 8. september 2023 Forfatter Del Skrevet 8. september 2023 sedsberg skrev (22 minutter siden): Jeg har en slik en. Den kan ta imot WiFi og sende videre på ethernet-porter samt sende videre på WiFi. https://www.multicom.no/linksys-re6500-ac1200-range-extender/cat-p/c/p7585098 tusen takk denne kan jeg logge meg på, å koble den til wifi nettverket, så vil jeg kunne koble meg på lan portene å få det wifi nettverket med kabel? om ja, så er det dette jeg trenger... Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Asus media bridge fungerer til dette. Andre produsenter har også garantert tilsvarende. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 18 minutes ago, ticsyboy said: hei jeg tror ikke denne vil fungere, for den må kobles opp med wps tror jeg, som sakt har jeg ikke fysisk tilgang til nettet.. trenger noe som denne, bare at den kan koble til nettet med ssid og passord... Neida. Du kan koble til med en mobil som har wifi (method 2). Der kan du legge inn nettverket repeateren skal koble seg til. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Kan bruke en router og koble den opp som trådløst aksesspunkt. Da kan du bruke LAN-portene på routeren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 1 minute ago, RRhoads said: Kan bruke en router og koble den opp som trådløst aksesspunkt. Da kan du bruke LAN-portene på routeren. Han trenger motsatt. Han har kun tilgang til WiFi og vil ha en "overgang" til ethernet. AP-mode tar ethernet og sender ut WiFi. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 sedsberg skrev (1 minutt siden): Han trenger motsatt. Han har kun tilgang til WiFi og vil ha en "overgang" til ethernet. AP-mode tar ethernet og sender ut WiFi. Nei. Går fint an å gjøre det på denne måten. Routeren kobler seg som klient. Har selv en router som er tilkoblet trådløst som aksesspunkt til gjestemodusen på nettverket mitt, så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg har 3 routere hvor det ikke går an, så jeg vet også hva jeg snakker om. Da må man i såfall sette de opp som range extender eller media converter for de som støtter dette. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 sedsberg skrev (2 minutter siden): Jeg har 3 routere hvor det ikke går an, så jeg vet også hva jeg snakker om. Da må man i såfall sette de opp som range extender eller media converter for de som støtter dette. Hvilke routere er det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 En RT-AC68U, en Linksys jeg ikke husker navnet på og en RT-AX86U Pro. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) Vel, på begge Asus-routerne dine går det an i hvert fall. Det vet jeg fordi jeg har brukt begge til nettopp det formålet. Endret 8. september 2023 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2023 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) Ja, men ikke i AP-mode. Quote AiMesh Routers in AP mode connect to a wireless router through an Ethernet cable to extend the wireless signal to other network clients. Du må over på Media Bridge. Ikke alle routere støtter dette. Endret 8. september 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
vitty Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Hva slags enhet er det snakk om? Den enkle løsningen vil jo være en wifi usbdongle hvis enhet støtter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå