DukeRichelieu Skrevet 29. september 2023 Del Skrevet 29. september 2023 Gjest ddaa3...f3f skrev (9 timer siden): At ingeniører godtar "statistikklønn" skyldes antakelig at de tilhører en yrkesgruppe som er mer agreeable (personlighetstrekk i big 5) enn andre yrkesgrupper som f.eks. advokater. Da blir det mer "ja, ja, ja" enn "nei, nei, nei" med de negative konsekvensene det kan medføre. Anonymous poster hash: ddaa3...f3f Usikker på om det er hele svaret. Jobber man som konsulent innen byggeteknikk så er det rett og slett ikke ubegrenset med penger i den bransjen og marginene er typisk små. Om alle ansatte skal ha vesentlig mer lønn havner man fort i minus. Advokater jobber vel gjerne på ren timespris og tar sikkert også vesentlig høyere satser enn en ingeniør? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 1. oktober 2023 Del Skrevet 1. oktober 2023 paatur skrev (På 27.9.2023 den 6:30 PM): Er jo derfor man har prøve tid. Vi fikk tidligere i år en ny ansatt på jobben, en lita frøken på 1.55. Ho hadde prolaps og hadde mye vondt i kroppen, ho kunne rett og slett ikke gjøre jobben hun ble ansatt for, så hun fikk ikke fortsette hvilke kostnad ga det ovenfor bedrift i deres valg av kandidat? det er jo vanvittig tidsbruk å ansette feil? Lenke til kommentar
Gjest bc22d...426 Skrevet 30. november 2023 Del Skrevet 30. november 2023 Salvesen. skrev (På 8.9.2023 den 8:33 AM): Alltid spør om lønn før intervjuet, unngå å kaste vekk noens tid noen gir ikke svar på det. Men bør man ikke egentlig spørre om det før man i det hele tatt sender søknadsbrevet? Anonymous poster hash: bc22d...426 Lenke til kommentar
Gjest bc22d...426 Skrevet 30. november 2023 Del Skrevet 30. november 2023 Gjest bc22d...426 skrev (På 9.9.2023 den 7:03 PM): Jeg vil definitivt ikke fire på inntekt. Jeg har utdannelse jeg må bruke der jeg skal være, og erfare at inntekten gir meg god energi. Anonymous poster hash: bc22d...426 god tankegang det. Det man har utdannet seg til, er det også man vil forvente at en arbeidsgiver verdsetter. Anonymous poster hash: bc22d...426 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå