I38ZDGBR Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Skal på cruise ferie i usa og lurer på hva mobilabonnement som lønner seg. Skal innom mange havner fra Seattle til Miami Endret 5. september 2023 av Krozmar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Båten har vell internet? Sms og ringing fra utland er jo så billig blitt at jeg ville ikke gitt det en tanke. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Data er vel dyrt i usa, skulle muligens kjøpt sim i usa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 I38ZDGBR skrev (10 minutter siden): Data er vel dyrt i usa, skulle muligens kjøpt sim i usa? Var dyrt før, billigere nå. Sjekk datapakker utenfor EU hos din mobiloperatør, det er store forskjeller. Jeg hadde GE Verdensborger, da var data/ringe/melde inkludert i USA m.fl. som det er i EU. Synd at GE avviklet sin mobilsatsing. Jeg valgte nå den leverandøren som har lavest pris på datapakker i USA (siden jeg er der flere ganger i året). Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Om du har en mobil som støtter E-sim vil jeg se litt på det. Ser T-mobile gir ubegrenset data for 40 dollar i mnd i USA.. Da kan du bruke vanlig sim for mobil og e-sim for data trafikk. Men jeg vil egentlig søke litt etter selv også for å se hva som passer deg best, muligens det finnes e-sim som bare gir data til en rimeligere pris også.. Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Man må vel passe seg for dyr satellitt-roaming når man ikke er nær fastland? Endret 5. september 2023 av Komplett ubrukelig 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Komplett ubrukelig skrev (3 minutter siden): Man må vel passe seg for dyr satellitt-roaming når man ikke er nær fastland? Det er helt korrekt, ofte har cruiseskip egene telefonmaster som telefonen kobler seg til og hvor taksten er spesefikk for det skipet man er på.. Da kan data plutselig gå fra gratis til 10 kroner megabyten.. Sånn er det gjerne med Kiel Ferga blant annet mellom Oslo og Kiel.. 1 Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Det er inkludert 300 minutter i cruiset, men når vi cruiset i middelhavet forsvant det mellom 5 og 10 minutter for hver inn-utlogging Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Det beste er vel alltids å koble seg på Wifi på Cruiseskipet man er på, kjøpe en avtale med det, men det er som regel veldig tregt og kan koste litt, men nok til at mobilen klarer å sende meldinger og ringe med Wifi over tale.. Om man skal strime osv er det vel best og ha ett sim ekstra, altså e-sim for datatrafikk.. om man ikke er nær land og ikke ønsker å betale for wifi om bord skipet så er det viktig å skru av roaming osv.. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 5. september 2023 Forfatter Del Skrevet 5. september 2023 Det koster 30 dollar pr. Dag med wifi uten streaming ombord, er vel dyrt. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Men er det da dekning fra fastlandet på båten selv om man bruker abonnement fra usa? Det blir vel samme pris for roaming på båten som om man bruker norsk sim? Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Den beste måten er vel å legge fra seg mobilen og nyte cruiset og servedighetene 🙃 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 Mener enkelte cruise-selskap har begynt å bruke Starlink og kan da gi mye data til lav pris. Men om cruiset er allerede booket er ikke det stor hjelp. Må nok undersøke litt i forkant hvilket selskap man bør velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå