Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg går til en avtalespesialist, men har ikke vært der på 2 mnd. Jeg var der sist for 2 mnd siden og alt var veldig bra og jeg skulle få hjelp og behandler hadde begynt forstå meg. Jeg fikk ny time uka etter, men den ble avlyst. Fikk beskjed om at jeg skulle få ny time, men fikk aldri ny time. Ukene gikk og jeg sendte melding nå og da og spurte når jeg skulle få ny time, men fikk aldri svar. Dette gikk veldig innpå meg psykisk da jeg sliter veldig. Til slutt fikk jeg svar om at jeg skulle avsluttes og at jeg skulle få time, men nå har det gått 3 uker og har enda ikke fått ny time. Ingen har avsluttet med meg heller. Føler jeg er satt på vent og jeg er blitt veldig syk av dette. Syns det er slitsomt og føler jeg blir straffet. Har noe opplevd dette? Og hva gjør man? Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Det kan jo gjerne være at det har skjedd noe med behandleren? Lenke til kommentar
Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Sjørøver skrev (8 minutter siden): Det kan jo gjerne være at det har skjedd noe med behandleren? Det kan være, men syns det er slitsomt å ikke vite hva som skjer, og jeg sliter. Og om jeg skal avsluttes må jeg jo vite grunnen siden jeg skulle jo få hjelp for 2 mnd siden... Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Gjest 00c19...105 Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Du må innse at verden ikke roterer rundt din akse. De har glemt å sette opp time, verre er det ikke. Anonymous poster hash: 00c19...105 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gjest f117e...64f skrev (22 minutter siden): Og hva gjør man? Ring. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gjest 00c19...105 skrev (5 minutter siden): Du må innse at verden ikke roterer rundt din akse. De har glemt å sette opp time, verre er det ikke. Anonymous poster hash: 00c19...105 Jeg har sendt melding om at jeg ikke har fått noen time, men ingen svar. Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gaea skrev (2 minutter siden): Ring. Jeg har angst så klarer ikke å ringe. Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gjest f117e...64f skrev (3 timer siden): Jeg har angst så klarer ikke å ringe. Anonymous poster hash: f117e...64f Skriv ned det du vil si og ring. Foreslår at du kan si dette: ' Hei, det er [Navn] som ringer, jeg vil sette opp en avsluttende time med [Behandlers navn]" og så finner dere en passende tid. Dette klarer du! 2 1 Lenke til kommentar
Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gaea skrev (1 time siden): Skriv ned det du vil si og ring. Foreslår at du kan si dette: ' Hei, det er [Navn] som ringer, jeg vil sette opp en avsluttende time med [Behandlers navn]" og så finner dere en passende tid. Dette klarer du! Problemet er at jeg ikke ønsker å avslutte. Jeg ønsker å fortsette med behandling. Det er behandler som plutselig vil avslutte med meg uten å ha pratet med meg. Jeg har ventet på time i 2 mnd uten å få noe svar, så blir jo satt på vent. Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gjest f117e...64f skrev (17 minutter siden): Problemet er at jeg ikke ønsker å avslutte. Jeg ønsker å fortsette med behandling. Det er behandler som plutselig vil avslutte med meg uten å ha pratet med meg. Jeg har ventet på time i 2 mnd uten å få noe svar, så blir jo satt på vent. Anonymous poster hash: f117e...64f Du må ringe og si at du vil ha en ny time, det er ingen vei utenom. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Gjest f117e...64f Skrevet 4. september 2023 Del Skrevet 4. september 2023 Gaea skrev (8 minutter siden): Du må ringe og si at du vil ha en ny time, det er ingen vei utenom. Lykke til. Jeg får skrive siden jeg har problemer med å prate, for hun har jo alltid svart meg på sms før. Anonymous poster hash: f117e...64f Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Du har ikke fått svar på 2 måneder. Ring, så får du avklart hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Morning Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Ta kontakt med fastlegen din, og forklar situasjonen der. Fastlegen vil sannsynligvis ta kontakt med avtalespesialisten. -- Beklager alt under. Måtte registere mail. Endret 5. september 2023 av Morning 1 Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll Skrevet 5. september 2023 Del Skrevet 5. september 2023 Å ikke få svar på ukesvis virker veldig useriøst. Uavhengig av aktør eller hva som har skjedd skal ikke ventetiden være så lang, i det minste bør man få en forklaring på noenlunde hva som har skjedd og informasjon om hva som skjer videre. Er det en mulighet å få tak i en annen spesialist? Fastlegen er en mulighet, som nevnt. Å ringe kan være en fin utfordring. Utvikling skjer ikke bare på terapirommet. Å ringe er helt risikofritt (det føles kanskje ikke slik, men du vet det er det). Som andre har sagt, skriv opp punktene du ønsker å legge frem og prøv så hardt du kan. Når du først trykker på knappen og ringetonen starter opp er du i gang, det er spennende og skummelt samtidig. Men jeg vet det kan være vanskelig, så ikke heng deg om du ikke får det til. Ta eventuelt kontakt med en annen person som kan hjelpe deg. Kanskje du har venner, familie eller lignende. Å spørre om hjelp er like gyldig som noen andre grep du kan ta i denne situasjonen. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Angst behandles ofte best med eksponeringsterapi under kontrollerte forhold. 1 Lenke til kommentar
Gjest 87886...88a Skrevet 6. september 2023 Del Skrevet 6. september 2023 Kakkelfant skrev (4 minutter siden): Angst behandles ofte best med eksponeringsterapi under kontrollerte forhold. ikke nødvendigvis. Hva om man faktisk blir verre av dette? Anonymous poster hash: 87886...88a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå