Gå til innhold

Varsler mulig streik for skuespillere i spillbransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva innebærer egentlig "beskyttelse mot kunstig intelligens"? Om det er "konkurransen" fra kunstig intelligens en vil til livs har jeg vanskelig for å se at en har noen særlig god sak om en opplever at denne klarer å produsere like godt, så kanskje kan veien videre være at bransjen krymper noe samtidig som kvaliteten på den gjenværende produksjonen øker slik at en kan rettferdiggjøre skuespillerne som er involvert? Eller er det snakk om åndsverk og beskyttelse mot at det en selv har produsert blir "utnyttet" av kunstig intelligens for å skape et nytt produkt? 

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (53 minutter siden):

Hva innebærer egentlig "beskyttelse mot kunstig intelligens"? Om det er "konkurransen" fra kunstig intelligens en vil til livs har jeg vanskelig for å se at en har noen særlig god sak om en opplever at denne klarer å produsere like godt, så kanskje kan veien videre være at bransjen krymper noe samtidig som kvaliteten på den gjenværende produksjonen øker slik at en kan rettferdiggjøre skuespillerne som er involvert? Eller er det snakk om åndsverk og beskyttelse mot at det en selv har produsert blir "utnyttet" av kunstig intelligens for å skape et nytt produkt? 

Hei!
Godt spørsmål. Det er sistnevnte problemstilling som skuespillerne og SAG-AFTRA i hovedsak er bekymret for.
Jeg har lagt til noen avsnitt om dette i artikkelen nå.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
Minner litt om musikkbransjens krig mot den digitale verden . Spørsmålet er om man skal tilpasse seg utvikling eller være en laks i elven .
Distribusjon av musikk syntes jeg er en mindre skremmende sak enn generering av den. Jeg tror at skuespillers likhet er bare en av aspektene vi nå ser, og at det kommer til å bli stort opprør i musikkbransjen når vi mAIchal Jackson & David Bot-ie kommer med ny musikk generert ut av den eksisterende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
tankbug skrev:
Fleskelars skrev:
Minner litt om musikkbransjens krig mot den digitale verden . Spørsmålet er om man skal tilpasse seg utvikling eller være en laks i elven .
Distribusjon av musikk syntes jeg er en mindre skremmende sak enn generering av den. Jeg tror at skuespillers likhet er bare en av aspektene vi nå ser, og at det kommer til å bli stort opprør i musikkbransjen når vi mAIchal Jackson & David Bot-ie kommer med ny musikk generert ut av den eksisterende.
david bot-ie haha spot on!
Lenke til kommentar

For SAG-AFTRA handlar steiken om jobbsikkerheit. Bruken av kunstig intelligens er berre eit av fleire moment.

Slik som eg har forstått streiken så handlar det i stor grad om garantiar for å bli hyra inn over ei samanhengande periode som er lang nok til at det er mogleg å ha eit yrke som skodespelar. Som til dømes at dei ynskjer å inngå arbeidsavtale om å jobbe i fleire veker samanhengande slik at dei har ein økonomisk forutsigbarheit. Det skodespelarane fryktar er at dei berre får tilbod om å jobbe i eit par timar der dei blir 3D-scanna og gjort om til ein digital kopi som filmselskapet kan bruke til det dei vil i all framtid utan å betale for det. Flesteparten av skodespelarane i verden har eit dårleg betalt yrke, det er eit lite mindretal som har svært høg lønn og også dei har måtte jobbe seg oppover frå ein ubetalt hobby, til ein betalt jobb som så vidt dekker levekostnadane, og til ein får såpass med suksess at yrket også betalar nok til å være attraktivt.

Det kan godt hende at det er dette som er framtida. Kanskje til og med framtidas skodespelarar ikkje ein gong er basert på ekte mennesker i det heile tatt, men om dette skjer så betyr det også at det å være skodespelar ikkje kan være eit yrke, då blir det ein rein hobby.
Det er ikkje sikkert at det er alle yrkes som har livets rett i framtida, men det er ein diskusjon som burde takast på eit langt meir overordna plan enn i kvar enkelt arbeidskontrakt.

Ein fin parallell til dette, men som ikkje har vært problematisert er om ikkje det same kan skje i andre yrker. For eksempel i fotball og anna sport. I dag er det ingenting i vegen for at ein kan bytte ut fotballspelarane med digitale avatarar som kan spele kampar døgnet rundt utan betaling. Spørsmålet er om det er dette vi som forbrukarar vil ha. Er vi interessert i å betale for å sjå ein fotballkamp om det ikkje er ekte menneske som utøver sporten? Og er vi interessert i å betale for å sjå ein spelefilm som er generert av ei datamaskin?

 

Ei heilt anna problemstilling er også det reint juridiske rundt opphavsrett. Skodespelarane ynskjer sjølvsagt betalt for sitt bidrag til å lære opp AI til å både snakke og oppføre seg som dei. Kva som er ein original tanke kan bli svært uklart når ein har AI som har henta all sin kunnskap frå ulike databasar.
På musikkfronten så er det vel alt nokon som har spelt inn alle verdens melodiar ved å sette opp eit skript der ei datamaskin har satt opp alle mulige kombinasjonar av notar. Er det då slik at denne personen kan legge copy right claim på all ny musikk fordi all ny musikk nødvendigvis må ha ein notekombinasjon som han alt har spelt inn ved hjelp av AI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...