Gå til innhold

Terminering av tastatur- og museport

Anbefalte innlegg

I forbindelse med fjernstyring (gjennom programvare) av servere, er det av og til behov for restart av serveren. Dersom det ikke er tilkoblet tastatur eller mus på serveren, kan man oppleve at serveren ikke vil gå videre, eller at serveren kjører normal oppstart, men at man da ikke kan jobbe mot serveren med tastatur eller mus, fordi disse ikke var tilstede under POST (power-on-self-test)-operasjonen.

Jeg er ute etter terminatorer som kan kobles til tastatur- og museportene på serverne, slik at serveren "lures" til å tro at disse er tilstede, og at fjernstyring via programvare da vil gå som normalt. Har dere sett noe til slike produkter? Trenger navn på produsent eller gjerne forhandlere som kan ha slikt.

Glad for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort har muligheten til å slå av HALT på slike "error" gjennom bios. Kan desverre ikke hjelpe deg med terminering av disse portene..

Eneste løsningen jeg ser som rimelig,må være å faktisk koble til et gammelt tastatur og en gammel mus. Kan sikkert være billigere også..

Lenke til kommentar

Joda, det er billigere med tastatur og mus koblet til, men sikkerheten er også bedre ivaretatt dersom portene er terminert (da er det ikke direkte aksesserbart på serveren), og i rackskapene er det ikke alltid like god plass.

Å unngå heng ved å disable i BIOS fører til at tastatur og mus ikke vil være tilgjengelig, ei heller gjennom programvaren for fjernstyring.

Jeg er fremdeles åpen for forslag ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...