Tibeth Skrevet 7. september 2023 Forfatter Del Skrevet 7. september 2023 Ja, vi må vel det 😊 men takk for at du tok deg tid for å hjelpe oss 🤗 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2023 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) Med Toyotatilpasset diagnoseutstyr som kan lese verdier finner du "AIR OUT PULSE" i aircondition modulen. Det er denne verdien som avgjør diagnose eller videre feilsøking. Endret 7. september 2023 av mobile999 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Når du trykker på knappen for å få luft til frontrute å også ned på beina aktiverer du en liten elmotor (step motor ) som vrir ett spjeld inni varmeapparatet. Overføringen fra denne el motoren til spjeldet kan være knekt eller hoppet av. Ta av deksel over pedal settet, å se etter to motorer som er skrudd på siden av varme apparatet. Endret 20. september 2023 av MAtroxX Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Invester i denne Diagnoseprogram til Toyota Techstream Pålitelig selger kjøpte for noen måneder siden har en RAV4 2002 Modell https://www.fruugonorge.com/mini-vci-tis-techstream-sw-v1600017-for-tis-techstream-ft232rl-chip-j2534-mini-vci-204-multi-la/p-159737555-339009199?language=no Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 20. september 2023 Del Skrevet 20. september 2023 Dette er ikke noe enn nødvendigvis behøver diagnose utstyr til som oftest har biler med digitalt panel en eller annen form for selv test funksjon (en kombo av mange tastetrykk i en gitt rekkefølge. men uansett, mitt råd er å tenke enkelt å sikt problemstillingen inn på det mekaniske. Det er som oftest der det svikter. første en gjør er å lokalisere de aktuatorene som blir tatt i bruk når en trykker på panelet, trykk på knappen å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2023 MAtroxX skrev (På 20.9.2023 den 2:30 AM): Når du trykker på knappen for å få luft til frontrute å også ned på beina aktiverer du en liten elmotor (step motor ) som vrir ett spjeld inni varmeapparatet. Overføringen fra denne el motoren til spjeldet kan være knekt eller hoppet av. Ta av deksel over pedal settet, å se etter to motorer som er skrudd på siden av varme apparatet. Hei! Tenker du at det er elmotoren eller noe som hører til den som er problemet? Har fått tak i et brukt varmeapparat nå Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Tibeth skrev (12 timer siden): Hei! Tenker du at det er elmotoren eller noe som hører til den som er problemet? Har fått tak i et brukt varmeapparat nå Den elmotoren på siden der, er for å regulere luft veien ut fra varmeapparat registeret. sett den over på det nåværende varmeapparatet Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2023 MAtroxX skrev (3 minutter siden): Den elmotoren på siden der, er for å regulere luft veien ut fra varmeapparat registeret. sett den over på det nåværende varmeapparatet Takk, skal prøve det 😀 krysser alt for at det da blir i orden 😊 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Tibeth skrev (13 minutter siden): Takk, skal prøve det 😀 krysser alt for at det da blir i orden 😊 Ordner seg nokk dette Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2023 Ser ut til at det er armen under tannhjulet i hanskerommet som har hoppet av og er ødelagt. Har du noen råd i forhold til hvordan vi får byttet denne? Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2023 MAtroxX skrev (15 minutter siden): Ordner seg nokk dette Glemte å sitere deg på kommentaren min over 😊 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 MAtroxX skrev (På 20.9.2023 den 2:30 AM): Når du trykker på knappen for å få luft til frontrute å også ned på beina aktiverer du en liten elmotor (step motor ) som vrir ett spjeld inni varmeapparatet. Overføringen fra denne el motoren til spjeldet kan være knekt eller hoppet av. Ta av deksel over pedal settet, å se etter to motorer som er skrudd på siden av varme apparatet. Da var jeg gjerne innpå noe i denne komentaren. Teksten jeg skrev er på skjennerelt basis, så vilken side eller hvor komponentene er varierer jo. kan du ta flere bilder av den defekte komponenten? denne knekte delen eller armen som er som er hoppet av, ta gjerne ett bilde av den Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2023 MAtroxX skrev (27 minutter siden): Da var jeg gjerne innpå noe i denne komentaren. Teksten jeg skrev er på skjennerelt basis, så vilken side eller hvor komponentene er varierer jo. kan du ta flere bilder av den defekte komponenten? denne knekte delen eller armen som er som er hoppet av, ta gjerne ett bilde av den Ja tror du har helt rett Fikk av tannhjulet i bilen nå. Ser ut til at den kan være den lille plastdelen som gjør at den hopper av. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Her er det mye som er anderledes enn det jeg er vant til selve dette hjulet du viser bilder av har glidespor i hjulet som det mest sannsynlig skal være enn tapp inni for å regulere hjulet. hjulet har også tann krans som på siste bilde er renere enn det første bildet. Noe får meg til å tenke at den varianten på på siste bildet er av en annen variant. For meg kan det se ut som en mekanisk variant og en med clima/auto regulering Vilken plast del mener du er ødelagt, ta gjerne flere bilder Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Haha, den delen på siste bildet viser sikkert bakside/underside bare jeg som er treg i dag sikkert Lenke til kommentar
Tibeth Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2023 MAtroxX skrev (22 minutter siden): Haha, den delen på siste bildet viser sikkert bakside/underside bare jeg som er treg i dag sikkert Ja stemmer at ene er overside og andre er underside fikk ikke byttet tannhjulet, men fikk festet spjeldet slik at luften kommer opp i frontruta så får det bare vær sånn nå. Tusen takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Tibeth skrev (1 minutt siden): Ja stemmer at ene er overside og andre er underside fikk ikke byttet tannhjulet, men fikk festet spjeldet slik at luften kommer opp i frontruta så får det bare vær sånn nå. Tusen takk for all hjelpen! 👍 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Når du får montert friske deler igjen så kan det være at fremgangsmåten for enkel test/diagnose av systemet fra denne linken kan brukes. https://www.rav4world.com/threads/automatic-climate-control-limited-diagnostic-test.296661/ Den midlertidige løsningen - du har sikkert tenkt på det men det er ikke noen sjanse for at kontrollenheten for styring av spjeldene etc. ‘plutselig’ aktiverer noe (mekanisk) som gjør vondt verre pga. den midlertidige løsningen? Tenker om noe brekker pga. at du festet det i statisk posisjon 😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå