RaymondK Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Planlegger å oppgradere fra macbook air til MBP denne måneden. Har lest tester, men har fortsatt litt vanskelig for å bestemme meg. Vært interessangt om noen av dere som har slike maskiner kunne delt litt erfaringer. Blir 16 tommeren litt for stor å dra med seg på reise? Angrer du som har 14" på at du ikke la noen ekstra lapper i det og gikk for den større? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Har en 14" m1 pro Macbook Pro. Passer utmerket for meg. Noe større hadde vært plagsomt for meg. Hvis du sjeldent får brukt ekstern skjerm kan jeg kanskje skjønne det behovet. Det at den et lettere å ta med har mye å si. Samt de store laptopene kan se litt vel store ut når man sitter i møte. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg har 16 tommeren og syns den er akkurat passelig størrelse, var usikker selv så dro til Eplehuset og sammenlignet litt og sjekket om sekken min og slikt var stor nok, noe den var. Veldig behagelig laptop å jobbe på og kommer nok ikke til å gå tilbake til noe mindre med det første. Om du er usikker anbefaler jeg at du drar til en butikk som har begge inne og sjekker litt selv Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 28. september 2023 Forfatter Del Skrevet 28. september 2023 har sittet med begge i fanget en stund på eplehuset. 16 er ikke for voldsom. Kunne levd med den! Men så var det prisen... 7 lapper mer for 2" skjerm. Hadde prisen vært mindre viktig for meg hadde det nok blitt den store 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) For 7000 kan du jo kjøpe en iPad i tillegg som vil fungere som en ekstra skjerm (fungerer nyydelig) og gir enda mer nytte Endret 28. september 2023 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. september 2023 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Det er ikke bare skjermen som gjør at den blir 7000 kroner dyrere, 16" kommer standard med 12-kjerners CPU og 19-kjerners GPU, 14" kommer som standard med 10-kjerners CPU og 16-kjerners GPU. Så er mer fair å sammeligne 14 og 16 tommers modellene med samme CPU/GPU og da blir prisforskjellen 2500,- Edit: 16" modellen har og større batteri som gir en batteritid på 22 timer mot 14" 18 timer som og kanskje kan være en faktor å ta hensyn til. Endret 28. september 2023 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå