Poelse Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Jeg har en personforsikring hos If som jeg tegnet for noen år siden med utgangspunkt i at jeg tjente en årslønn tilsvarende 6g. Altså skal jeg dersom jeg blir ufør kunne ha en tilnærmet lik inntekt ved at forsikringen skal supplere på trygden jeg ville fått av staten. i år og i fjor har jeg hatt en betydelig lavere inntekt da jeg har brukt mye tid på videreutdanning og derfor hatt en del fri. Jeg har ikke endret forsikringen pga dette. på slutten av året i fjor var jeg hos legen pga noen plager jeg hadde hatt en liten stund. I forsikringspapirene står det at evt utbetalinger regnes utifra situasjonen den gangen man fikk plagene første gang. en gang da jeg snakket med en forsikringskonsulent ang hvilken årslønn vi skulle sette opp sa de at den kunne ikke settes for høyt, for det skulle ikke kunne lønne seg å bli ufør. så da lurer jeg på hva som skjer dersom jeg i fremtiden skulle bli ufør, og det kan vises til at jeg hadde tegn på plagene tilbake til et av de årene med lav inntekt. Vil de da kunne si at utbetalinger skal regnes utifra hva den reelle lønna mi var på den tiden, eller ser de bare på forsikringsdokumentene, og hva jeg betalte for til forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Hvis du logger inn på 'min side' hos If, mener jeg du skal kunne få opp alle detaljene i forsikringsavtalen din, hva som dekkes og under hvilke forutsetninger og betingelser. For tror ikke disse avtalene kan generaliseres. Det man kjøper er en 'dekningsgrad', og ulike dekningsgrader innehar ulike betingelser og forutsetninger. Men det hadde vært spennende å fått detaljerte opplysninger om pris og hva avtalene dekker, hos flere aktører, gjerne med flere kunder, for det er ikke nødvendigvis slik at kunder får samme forsikring til samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå