3l33t3 Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Hei, trenger endel kontanter og ser man kan ta ut et maksbeløp på 10.000 i butikker som støtter det. Det jeg ikke klarer og finne ut av er hvor ofte man kan gjøre dette? Står bare maxbeløp pr uttak men ikke noe om hvor ofte. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Dette er jo som regel koblet til at butikkene må ha nok veklsepenger i tillegg til hvor mye den enkelte butikken faktisk gir ut av kontanter hver dag og hvor mye de får inn av kontanter (mange bruker bare kortbetalinger). Rimelig høye valører slik som tusenlapper ønsker som regel butikker ikke å ha liggende fordi det tiltrekker seg ranere. Hvis butikken har mulighet til å la deg ta ut mye penger så tipper jeg de gir deg det de har mulighet til etter en skjønnsvurdering. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Det er vel også begrensning på kortet ditt / banken din vil jeg anta. Et av hvitvaskingsspørsmålene du har svart på er hvor mye kontanter du forventer å ta ut. Meget mulig det ringer en bjelle om du overskrider den med mye Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Bjellene ringer om du overfører mye utenlands. Innlands er avhengig av hvem du overfører til. Banken stoppet for meg i sin tid en betaling til en kar som var på en eller annen liste. Det å bare ta ut kontanter går vel stort sett bra så lenge det ikke er betaling for et hus i kontanter. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Svært få, om noen butikker sitter med så mye kontanter, så det må bestilles. Større sjanse for at en bank i nærheten har kontanter. Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Du kan lett ta ut penger i Norgesgruppen sine butikker. https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/innskudd-og-uttak-av-kontanter-i-dagligvarebutikken/ Dvs, Spar, Eurospar, Meny, Kiwi og Jacobs så skal dette gå helt fint. De har store maskiner med sedler i, så her er det bare å gå rett til butikken og ta ut. Det er grense pr transaksjon, og det er ingenting som hindrer deg i å gjennomføre flere transaksjoner, utenom at det ser rart ut. En eller annen grense er det i disse maskinene, dvs de kan gå tomme. Men jeg vil anta at det er minst 50k i en slik maskin. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 Jeg har også prøvd og ta ut kontakter i vanskelig matbutikker, har opplevd både at de har den beløpen jeg vil ha, og i enkelte tilfeller sier de "vi har ikke nok konstanter deverre". Men jeg har aldri tatt ut 10 tusen på en matbutikk. Mener jeg husker en gang jeg prøvde og ta ut litt over 500 kr. Da fikk jeg beskjed at de har ikke lov og ta ut mer en 500 kr. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 2. september 2023 Del Skrevet 2. september 2023 vidor skrev (20 timer siden): Rimelig høye valører slik som tusenlapper ønsker som regel butikker ikke å ha liggende fordi det tiltrekker seg ranere. Hvordan/hvorfor skulle egentlig tusenlapper i kassa tiltrekke seg noe som helst...? Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 3. september 2023 Forfatter Del Skrevet 3. september 2023 Leatherass skrev (21 timer siden): Du kan lett ta ut penger i Norgesgruppen sine butikker. https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/innskudd-og-uttak-av-kontanter-i-dagligvarebutikken/ Dvs, Spar, Eurospar, Meny, Kiwi og Jacobs så skal dette gå helt fint. De har store maskiner med sedler i, så her er det bare å gå rett til butikken og ta ut. Det er grense pr transaksjon, og det er ingenting som hindrer deg i å gjennomføre flere transaksjoner, utenom at det ser rart ut. En eller annen grense er det i disse maskinene, dvs de kan gå tomme. Men jeg vil anta at det er minst 50k i en slik maskin. Jeg fikk tatt ut 10.000 uten problemer hos kiwi som har en slik pengemaskin (Dog personen bak disken kikket et par ganger extra på meg), men fikk ingen info om hvor ofte man kan gjøre dette. Leser noen steder 10k per dag og max 100.000 per måned men vanskelig og finne noe konkret om hva disse begrensningene er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå