Solbær Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 Jeg har lenge søkt etter Jimny Suzuki automatisk modell fra 80-90-tallet, ikke elektrisk. Den dukker sjelden opp på Finn.no i Nord-Norge, mens jeg selv bor på Østlandet. Er det andre steder jeg kunne søke etter drømme bil min? 🤗 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Hva mener du med automatisk, ikke elektrisk? Den finnes vel kun i en type, med 1 eller 1,3 liter motor, 4 eller 5 gir. Ellers kan du vurdere å importere fra Spania, der får du de til ca 2000 euro helt rustfrie. Deler forresten ekstremt billig fra ebay i India. Endret 29. august 2023 av John-B Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 Og hvis det er 80-90 talls er det vel SJ410/413 de heter? Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 Tenkte Suzuki Jimny 1.3. Produskjonsperiod 1998-2005. Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 Jeg har lest at det å importere en bil fra utlandet kan være en tidkrevende og kostbar prosess på grunn av byråkratiske krav for å nasjonalisere kjøretøyet. Det kan involvere betydelige administrative avgifter, importavgifter og andre kostnader som kan gjøre hele prosessen dyrere på slutten. Det kan også være utfordrende å håndtere dokumentasjon og sørge for at kjøretøyet oppfyller nasjonale tekniske og sikkerhetsstandarder. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. august 2023 Del Skrevet 31. august 2023 Solbær er du en chatbot? Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 Hæ? "Chatbot!" Hvorfor? Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 bzzlink skrev (7 minutter siden): Solbær er du en chatbot? Jeg har kun Googlet informasjon om bilen jeg drømmer om. Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 John-B skrev (På 29.8.2023 den 16.04): Hva mener du med automatisk, ikke elektrisk? Den finnes vel kun i en type, med 1 eller 1,3 liter motor, 4 eller 5 gir. Ellers kan du vurdere å importere fra Spania, der får du de til ca 2000 euro helt rustfrie. Deler forresten ekstremt billig fra ebay i India. Unnskyld med feil uttalelsen. Du har det rett i forhold til produksjonstiden. Solbær skrev (På 29.8.2023 den 15.15): Jeg har lenge søkt etter Jimny Suzuki automatisk modell fra 80-90-tallet, ikke elektrisk. Den dukker sjelden opp på Finn.no i Nord-Norge, mens jeg selv bor på Østlandet. Er det andre steder jeg kunne søke etter drømme bil min? 🤗 Hvilken butikk i Spania anbefaler du? Lenke til kommentar
Solbær Skrevet 31. august 2023 Forfatter Del Skrevet 31. august 2023 Valmeth skrev (På 29.8.2023 den 18.55): Og hvis det er 80-90 talls er det vel SJ410/413 de heter? Mente Jimny 1.3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. august 2023 Del Skrevet 31. august 2023 He he, bare sjekker. Det virket som det du sa bare var klipp og lim Jeg ville gjort som @John-B gir råd om. Importer en fra et land der det er tørt og fint klima. Og innenfor EU. For å slippe å lære deg å importere og få skilter på bil, så er det agenter som kan gjøre det for deg. De kan kjøpe bilen, frakte den til Norge og registrere den. Når det gjelder å besiktige bilen, så går det an å søke etter hjelp hos lokale entusiastklubber. Finn forumet for SJ413 i f.eks Spania, spør etter om noen er i område av bilen(e) du titter på, og kan stikke og se på den for deg. Eller velg å stole på selger og ta en videosamtale med h*n og gå igjennom bilen og tingene du lurer på Lenke til kommentar
trikola Skrevet 31. august 2023 Del Skrevet 31. august 2023 Å bruktimportere en bil er ikke trivielt. En liten bil neppe lønnsomt. Det er 16 år siden jeg importerte sist. Og alltid kun til eget bruk. Jeg kjøpte i DE fra en forhandler 2-3 år gamle biler som tillot momsrefusjon (ellers må du betale norsk moms på utenlandsk moms). Forhandleren ordner det meste med eksportpapirene. Uten dette blir det et helvete tror jeg. Nasjonalisering (det heter vel heller lokalisering e.l.) er det lite av dersom du importerer fra et EU-land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå