alperose Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 Hei Har nettopp deltatt i en gruppereise, i og for seg greit nok. Men selv om jeg deltar i en gruppereise betyr ikke det at jeg føler jeg må henge med på alt. Føler jeg er blitt uglesett for å gå mine egne veier av mine medrivende. Det er litt trist og skulle gjerne hatt tips om gruppereise hvor det er innafor å gjøre sine egne greier. Jeg liker å ha noen å spise måltider med, men liker også tanken på at det må være greit å gjøre sine egne greier uten at man blir sett på som sær. Jeg har vært i Nord Makedonia/ Albania og det har vært en opplevelse bortsett fra at jeg ikke takler den del av kulturen som går på å spise 7 retter til alle måltider bortsett fra frokost. Ikke for at det er noe feil med det, men det har spist alt for mye av tid jeg gjerne skulle brukt til andre ting her. Men det har vært ubehagelig at de andre har sett på meg som sær fordi jeg har prioritert andre ting. Så neste gang jeg skal ut å reise vil jeg gjerne finne et reiseselskap hvor det er innafor å tidvis melde seg ut og velge andre aktiviteter. Noen her som har tips til det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 I planene for en reise noterer jeg alltid soloppgang, solnedgang, når viktige ting å få med seg skjer den dagen, rutetider til nabobyer og åpningstider for det jeg kan ha interesse av å besøke. Bruker hele dagen og improviserer over identifiserte muligheter, men har alltid tid til å "gå meg litt vill" og se steder hvor turister normalt ikke går. Det er vanlig at folk ikke tror meg når jeg forteller hva jeg har gjort i løpet av en helg. De sier at det er program for over en uke og det er fordi de sitter 6-12 timer ved spisebord/kafebord/bar hver dag når de er på reise. Jeg bruker gjerne tid om det er en unik opplevelse i seg selv med spesiell lokale matvarer, men ikke flere ganger hver dag. Da blir det å kaste bort penger og muligheter til å se noe unikt. Husk at om det er en arrangert tur med reiseleder/guide så er dette tiden som er best for guidene. Ingen maser om når man er fremme, ingen maser om når man skal stoppe for toalett, de trenger ikke passe på hvor det blir av folk, at ingen raner dem og de trenger ikke passe klokka. Noen vil selvsagt snakke med guiden under måltidene, men det er bare kos i forhold til å styre en gruppe gjennom en stappfull basar. Så guider ønsker mest mulig bordtid. Club Med kan muligens være noe for deg. De har ikke rundreiser, men destinasjoner med mange aktiviteter og utflukter i området. Du velger selv hva du er med på og hvor mye tid som brukes sittende ved et bord. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 Gruppereise høres spennende ut 😀 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 Kunne aldri tenkt meg å dra på gruppereise. Heller ikke på en reise som et reisebyrå har satt opp. Ordner alltid alt selv, både reise og overnatting. Og som regel så blir man fint kjent med noen lokale hvis man går inn for det, spesielt hvis man reiser til sydligere strøk. 2 Lenke til kommentar
Krøvel Vellevoll Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 Vet ikke om dette er for deg, men jeg var på en soloreise nå for litt siden, og ble kjent med folk gjennom apper. Jeg brukte Hostelworld mye, og det var nesten alltid mulig å finne noen som ville være med på et måltid, uforskning, uteliv osv. Alt skjedde på mine premisser, man kan delta på ting folk prater om i chatten eller la være, og det var kultur for at man kunne dra og gjøre det man selv ville når man ville (såfremt annet ikke er spesifikt avtalt, selvfølgelig). Jeg kjenner folk som har brukt andre apper også, men husker ikke navnet på disse nå, de er sikkert mulig å lete seg frem til. Det var en veldig god opplevelse for meg, men så liker jeg også å ikke ha noe opplegg å forholde meg til og gjøre omtrent alt på sparket, og jeg har skjønt at det ikke passer for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå