Krig og fred Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 19 minutes ago, leticia said: Det var en trist og fin historie på samme tid ❤️ Ja, Tina var ikke i tvil om hva hun ønsket ❤️🩹 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Jeg er som sagt helt i starten av tråden, for aktiv dødshjelp. Med forbehold. Det bør regler på plass. Jeg er sliter innimellom med kroniske depresjoner, men synes det bør kreves mer en å gå til legen å si "jeg er trist, jeg vil dø". Men i eksempelet jeg gav helt i starten av tråden, bør det være innafor. Og ved ukurerbare krefttyper der det går kun en vei, og ALS også videre.. Ett menneske i slike situasjoner bør kunne få låv til å si at "jeg vil avslutte dette selv, eller få hjelp til det, mens jeg fortsatt kan!" Ingen kan sette seg inn i hvordan det er for disse ved siste stadium sv sykdomsforløp. Palliativ helsehjelp er vel og bra, men av og til er jo dette langt fra nok desverre. 😥 Hvem som eventuelt skal bistå med dette bør jo selvfølgelig avklares, man skal ikke kunne tvinge helsepersonell til å gjøre dette mot sin overbevisning heller. My 2 cents. Endret 4 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Duriello skrev (8 minutter siden): Jeg er som sagt helt i starten av tråden, for aktiv dødshjelp. Med forbehold. Det bør regler på plass. Jeg er sliter innimellom med kroniske depresjoner, men synes det bør kreves mer en å gå til legen å si "jeg er trist, jeg vil dø". Men i eksempelet jeg gav helt i starten av tråden, bør det være innafor. Og ved ukurerbare krefttyper der det går kun en vei, og ALS også videre.. Ett menneske i slike situasjoner bør kunne få låv til å si at "jeg vil avslutte dette selv, eller få hjelp til det, mens jeg fortsatt kan!" Ingen kan sette seg inn i hvordan det er for disse ved siste stadium sv sykdomsforløp. Palliativ helsehjelp er vel og bra, men av og til er jo dette langt fra nok desverre. 😥 Hvem som eventuelt skal bistå med dette bør jo selvfølgelig avklares, man skal ikke kunne tvinge helsepersonell til å gjøre dette mot sin overbevisning heller. My 2 cents. Er på samme linje som deg her. Det er noen etiske dilemmaer som må avklares, reglene må være tydelige. Men det må være mulig. Det burde ikke være slik at man må reise utenlands for å få gjort dette. Det skaper også et unødvendig skille mellom de som har råd til å reise og de som ikke har denne muligheten. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Er på samme linje som deg her. Det er noen etiske dilemmaer som må avklares, reglene må være tydelige. Men det må være mulig. Det burde ikke være slik at man må reise utenlands for å få gjort dette. Det skaper også et unødvendig skille mellom de som har råd til å reise og de som ikke har denne muligheten. Jepp. Jeg har ikke satt meg inn i nøyaktig hvordan de gjør det i Sveits, men skal gjøre det. Samtidig bør fokus være å utrede for ordning her i Norge. 🙂 Litt spøkefullt da jeg er fan av galgenhumor; lurer på hvor mye en sånn tur hadde bidratt med for å nå frikortgrunnlaget? 🫣 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 8 minutes ago, Duriello said: lurer på hvor mye en sånn tur hadde bidratt med for å nå frikortgrunnlaget? 🫣 Det koster ca 133.000 for «full pakke» hos Dignitas. Så frikort hadde man fått ganske fort 🧠 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Krig og fred skrev (2 minutter siden): Det koster ca 133.000 for «full pakke» hos Dignitas. Så frikort hadde man fått ganske fort 🧠 Eh, takk for svar. Det var da en spøk, som nevnt. "Shit, må visst vinne i lotto først.." Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Just now, Duriello said: Eh, takk for svar. Det var da en spøk, som nevnt. "Shit, må visst vinne i lotto først.." Jo, skjønte det. Men siden du lurte så svarte jeg 😙 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Krig og fred skrev (1 minutt siden): Jo, skjønte det. Men siden du lurte så svarte jeg 😙 Du var verdt minst 10 shekel i går, nå er det nok nærmere 20. 😁 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Duriello said: Du var verdt minst 10 shekel i går, nå er det nok nærmere 20. 😁 Takk! Angående kostnaden så trenger man ikke vinne i lotto. Man kan heller ta opp det dyreste forbrukslånet, og fryde seg over at blodsugerne ikke får tilbake beløpet, eller de +18% rentene de håpet på å tjene 😎 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Krig og fred skrev (2 minutter siden): Takk! Angående kostnaden så trenger man ikke vinne i lotto. Man kan heller ta opp det dyreste forbrukslånet, og fryde seg over at blodsugerne ikke får tilbake beløpet, eller de +18% rentene de håpet på å tjene 😎 Sant nok, men dette tror jeg bør slettes så ingen får "gode" ide'er. 🫣 Endret 3 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg tror ikke noen reiser til Sveits fordi de husker at forbrukslån finnes 🤌 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå