Maskinfører Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Efter å ha hørt så mange rare måter og avlive folk på som pårørende selv har fortalt feks Ketil Bjørnstad under ingressen min far sovnet ikke stille inn han tørstet og sultet ihjel så har jeg blitt for aktiv dødshjelp men den må være frivillig og ønsket av pasienten selv 2 Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Det er trist at nesten all diskusjon om dødshjelp handler bare om hvis en person har en sykdom eller smerte. Burde man ikke få hjelp til å dø selv om man ikke har noe uhelbredelig sykdom? Man burde få hjelp til å dø selv bare for eksistensielle grunner. Jeg forstår ikke hvorfor andre ateister er imot dødshjelp. Selv er jeg imot selvmord bare fordi det burde gjøres profesjonelt, ikke med pistol, drukning, henging, tabeletter, etc. Men alle som vil dø burde få hjelp til det, uansett om de har sykdom eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden 16 minutes ago, Maskinfører said: så har jeg blitt for aktiv dødshjelp men den må være frivillig og ønsket av pasienten selv Så bra! Det er for øvrig ingen som har ment at det ikke skulle være frivillig. Trodde du at aktivdødshjelp handlet om å drepe folk som ikke ønsket å dø, før du ble for aktiv dødshjelp? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Krig og fred skrev (34 minutter siden): Så bra! Det er for øvrig ingen som har ment at det ikke skulle være frivillig. Trodde du at aktivdødshjelp handlet om å drepe folk som ikke ønsket å dø, før du ble for aktiv dødshjelp? Ja nei men det er mange som mener det selv terminal pleie er jo aktiv dødshjelp du kutter jo ut næring og bare tilfører sovepiller og morfin så hvorfor man er i mot en injeksjon/pille andre jeg ikke Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Letterboxd skrev (39 minutter siden): Det er trist at nesten all diskusjon om dødshjelp handler bare om hvis en person har en sykdom eller smerte. Burde man ikke få hjelp til å dø selv om man ikke har noe uhelbredelig sykdom? Man burde få hjelp til å dø selv bare for eksistensielle grunner. Jeg forstår ikke hvorfor andre ateister er imot dødshjelp. Selv er jeg imot selvmord bare fordi det burde gjøres profesjonelt, ikke med pistol, drukning, henging, tabeletter, etc. Men alle som vil dø burde få hjelp til det, uansett om de har sykdom eller ikke. Er så enig Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden -C64- skrev (1 time siden): Jeg vet du ikke kan bevise at Gud ikke eksisterer, og derfor må du som alle andre bygge ditt verdenssyn på tro som alle andre. Nei det må hen ikke. Lenke til kommentar
paatur Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Veldig positivt at over halvparten av befolkningen nå er for aktiv dødshjelp https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-undersokelse-over-halvparten-mener-aktiv-dodshjelp-bor-bli-lovlig-i-norge/s/5-95-2119484 2 Lenke til kommentar
-C64- Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden 4 minutes ago, paatur said: Veldig positivt at over halvparten av befolkningen nå er for aktiv dødshjelp https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-undersokelse-over-halvparten-mener-aktiv-dodshjelp-bor-bli-lovlig-i-norge/s/5-95-2119484 Legalisert drap. Dette kan jo ikke gå galt? Hvem er det i fremtiden vi bør være for skal drepes? Bestemor og bestefar? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Masse OT er fjernet, vi legger den religionsdebatten død, no pun intended. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå