Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

For eller imot aktiv dødshjelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trist at nesten all diskusjon om dødshjelp handler bare om hvis en person har en sykdom eller smerte. Burde man ikke få hjelp til å dø selv om man ikke har noe uhelbredelig sykdom? Man burde få hjelp til å dø selv bare for eksistensielle grunner.

Jeg forstår ikke hvorfor andre ateister er imot dødshjelp. Selv er jeg imot selvmord bare fordi det burde gjøres profesjonelt, ikke med pistol, drukning, henging, tabeletter, etc. Men alle som vil dø burde få hjelp til det, uansett om de har sykdom eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Maskinfører said:

så har jeg blitt for aktiv dødshjelp men den må være frivillig og ønsket av pasienten selv 

Så bra! :thumbup:

Det er for øvrig ingen som har ment at det ikke skulle være frivillig. Trodde du at aktivdødshjelp handlet om å drepe folk som ikke ønsket å dø, før du ble for aktiv dødshjelp? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (34 minutter siden):

Så bra! :thumbup:

Det er for øvrig ingen som har ment at det ikke skulle være frivillig. Trodde du at aktivdødshjelp handlet om å drepe folk som ikke ønsket å dø, før du ble for aktiv dødshjelp? 

Ja image.gif.9107d3a52f3683405c5cc04ff5819002.gif nei men det er mange som mener det selv terminal pleie er jo aktiv dødshjelp du kutter jo ut næring og bare tilfører sovepiller og morfin så hvorfor man er i mot en injeksjon/pille andre jeg ikke 

Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (39 minutter siden):

Det er trist at nesten all diskusjon om dødshjelp handler bare om hvis en person har en sykdom eller smerte. Burde man ikke få hjelp til å dø selv om man ikke har noe uhelbredelig sykdom? Man burde få hjelp til å dø selv bare for eksistensielle grunner.

Jeg forstår ikke hvorfor andre ateister er imot dødshjelp. Selv er jeg imot selvmord bare fordi det burde gjøres profesjonelt, ikke med pistol, drukning, henging, tabeletter, etc. Men alle som vil dø burde få hjelp til det, uansett om de har sykdom eller ikke.

Er så enig 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...