Potetflak er godt. Skrevet 26. august 2023 Del Skrevet 26. august 2023 Hei, Vurderer å oppgradere min snart 5 år gamle LG B9 65` modell til nye C3.Men jeg har ikke mulighet til å henge tv på veggen så må bruke eksisterende tv bord.Det går bra med den tvn jeg har nå men lurer på om ny tv blir veldig ustødig ettersom betydelig større aka 77` størrelse? Noen som vet eller har erfaring? Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 26. august 2023 Del Skrevet 26. august 2023 Tror ikke det skal være noe problem. Foten er designet for størrelse på tv og vekt. Jeg hadde tidligere en Sharp 80" på fot i mange år uten problemer og den veide mye mer enn dagens oled med en vekt på 59,5kg. C3 77" veier 23,5kg Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 27. august 2023 Del Skrevet 27. august 2023 (endret) Jeg hadde C9 77 stående på benk en periode før den kom opp på vegg. Dette går helt fint med mindre du har små barn som er glad i å klatre / løpe rundt (de er mulig å velte og ikke noe særlig å få over seg). Gjør seg absolutt best på vegg, er du sikker på det ikke er mulig? (jeg ville selv ventet på black week om jeg skulle kjøpt nå, 30-40% avslag kan erfaringsmessig forventes på disse). Endret 27. august 2023 av ps5 Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 27. august 2023 Forfatter Del Skrevet 27. august 2023 Takker for svarene. Ingen barn eller dyr i leiligheten min.Blir veldig vanskelig å henge på vegg da det kun er en lettvegg med gips og aleminium stendere.Annen ting er at tv på tv bord står litt på skrå for å kunne se rett på tv….uten at synsvinkel blir litt fra siden.Blir å vente til black friday,eventuelt DNB/Power mastercard tilbud i oktober…..`bare` 20% da men. Glemte i første post å nevne at mitt eksisterende tv bord er på hjul men ikke vært noe problem med 65` tv på den.Mener å ha lest i en review at nye 77` var litt ustødig med kun tv stand.Har forøvrig prøvd å finne nytt tv bord til mitt behov men virker ikke som det er lett å få tak i….dvs på hjul (komme til baksiden av forsterker osv + rengjøring) og plass til masse duppelditter som konsoller,forsterker osv Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 27. august 2023 Del Skrevet 27. august 2023 Ville undersøkt om veggen tålte det. Evt kan du montere en plate bak som fordeler vekten. Mange veggfester kan tiltes, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Jeg ser dette er en gammel tråd, men tv-en står kanskje på fot fortsatt? Ville bare komme med noen forslag til å henge den opp. En mulighet er å skru fast en plate utenpå veggen for avstivning. Den må skrues i stålstenderne som du finner med en magnet. Forbor og bruk molly-plugger eller gipsanker som treffer midt i stenderne. Det holder mye bedre enn å bore i gipsen. Plata bør være minst 10 cm mindre enn tv-en på alle kanter sånn at den blir skjult, men likevel bred nok til at du får festet den i minst to stendere. Normal stenderavstand er 60 cm. TV-stativet skrues fast i avstivningsplata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå