Gå til innhold

Driver du også med servere i gamle Østfold privat?


Anbefalte innlegg

Har i mange år drevet med servere både i arbeid og privat, og etter google OG dropbox har begynt å begrense deres "ubegrenset" lagringspakker, har jeg spunnet opp en server hjemme igjen. Problemet mitt er at der vi bor nå har vi bare hybridfiber, med 25mbit opplastning. 

Finnes det noen i Østfold som kan huse en 2U rack server på en ok fiberlinje? Tenker at 500/500 er mer enn nok. Du trenger ikke faktisk ha rack, eller kompentanse. Maskinen kan ligge hvor som helst strengt talt, men dette er en rack server som støyer en del. 

Trenger ingen åpne porter eller brannmurer eller slikt - Kun en strømkabel og en nettverkskabel. All trafikk kjøres kryptert igjennom en annen server i Tyskland, så din IP vil heller aldri eksponeres til andre. 

Maskinen kjører ett lite hjemmeside prosjekt, Plex, backups og litt sånt. Som takk betales det noen kroner i mnd, pluss du får selvfølgelig tilgang til Plex og kan bruke dette fritt. 

Maskinen det er snakk om er kun til hobbybruk. 

Om du også er litt nerd og kan hjelpe å huse denne maskinen, eller om du vil lære litt rundt det, send meg gjerne en pm. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...