DJViking Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Ble litt overrasket da jeg kom over glass tekanner og kaseroller på AliExpress, som kan brukes på Induksjon. Glass er da vel ikke magnetisk. Men, disse glassene er laget av noe som kalles for Borosilicate Glass. Sitat Borosilicate kitchen pot: it is made of high quality borosilicate porcelain, which is more durable and stable than common ceramic. it is ideal for gas, electric, and induction cooktops. Er det noe hold i dette? Det er jo stilig med Vannkanne, og Kasseroller i Glass som kan brukes på Induksjonsovn. High Borosilicate Glass Stew Pot High Temperature Resistant Gas Transparent Hot Pot Induction Cooker Professional Kitchen Pot Men noen av disse jeg har sett har også en liten metallplate i bunnen av glasset. 1L Induction Cooker Borosilicate Electromagnetic Glass Teapot 304 Stainless steel Filter Flower Tea pot Multifunctional kettle Endret 24. august 2023 av DJViking Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Trenger ikke være magnetisk. Holder at det er elektrisk ledende så man får indusert strøm i de. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Ser ut som det er en spolelignende sak i bunnen av kjelen Endret 24. august 2023 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. august 2023 Forfatter Del Skrevet 25. august 2023 RRhoads skrev (8 timer siden): Ser ut som det er en spolelignende sak i bunnen av kjelen Ja, noen har det, andre ikke. Syntes det var rart. Lurte på hvilke type glass som kan brukes til induksjon uten slik plate. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. august 2023 Forfatter Del Skrevet 25. august 2023 Jeg antar de fleste slike Glass som selges på AliExpress ikke støtter Induksjon, men Keramisk platetopper. Slik som denne tror jeg er keramisk, og ikke for Induksjon (Men likevel noen produkter nevner Induksjon). https://www.aliexpress.com/item/1005005196296820.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå