Gargantua Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg sitter på gjerdet når det gjelder å oppgradere til Win11 etter hvert. Jeg er veldig happy med Win10, og lurer på om noe er bedre på Win11? Har dere noen konkrete eksempler på bedre funksjoner eller optimaliseringer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 "Oppgraderte" for ikke så lenge siden. Eneste jeg merker er litt kompatibilitetsproblemer med eldre software, tregere RDP og en litt bedre Task Manager. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) Utseende er jo ganske anneledes, på godt å vondt. Spill yter vel litt bedre og da Windows 11 støtter mere greier. Digger at filbrowsern har fått tabs. Det er kansje det aller beste med Windows 11. Men er jo sikkert bare å bruke en 3eparts filbrowser i Windows 10 for å få samme funksjonalitet. Endret 25. august 2023 av Complexity Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) WSL Ikke linux-desktop-fanboy, liker at man har fått til det beste fra begge verdener såpass bra. Mulig de har backportet det meste til Windows 10, men det var alltid noe friksjon med det der. Endret 25. august 2023 av MailMan13 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 28. august 2023 Forfatter Del Skrevet 28. august 2023 On 8/25/2023 at 8:47 AM, Complexity said: Spill yter vel litt bedre og da Windows 11 støtter mere greier. Jeg har tvert imot hørt at Win11 gjør spill tregere. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. august 2023 Del Skrevet 28. august 2023 Merker ikke noe forskjell på ytelse. Grensesnittet ser omtrent likt ut, men er bedre/enklere når det kommer til HDR. Er også mer ålreit å dele skjermen hvis man liker sidestilte vinduer, ved f.eks ultrawide. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2023 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) Hei. Hva som er bedre eller dårligere? Tja. Jeg vet ikke. Jeg har to PC`er med Windows 11, og det fungerer da bra de. Så lenge jeg får utseende på Windows 11 slik jeg vil (altså med Quick Launcher og Classic Startmenu), så er det ikke noe problem og bruke Windows 11 synes jeg da. Skal sies det at de PC`ene jeg bruker Windows 11 på, stortsett brukes til dagligdagse ting. Ikke gaming. Også var det dette da med at man skal høre mye. Det er forskjell på å høre/lese hva andre mene og det og prøve det selv. Bare husk på at hvis du har PC av eldre dato som ikke har TPM 2.0, så kan man ikke installere Windows 11 OutOfBox. Endret 28. august 2023 av wil 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. august 2023 Del Skrevet 29. august 2023 8 hours ago, Gargantua said: Jeg har tvert imot hørt at Win11 gjør spill tregere. Drivereasy.com er vel beste kilden ja.. Var litt kluss med Windows 11 helt i starten men det er fikset nå. Må bruke Windows 11 for å få Direct storage f.eks, noe som har mye å si for spillytelse. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 29. august 2023 Forfatter Del Skrevet 29. august 2023 8 hours ago, wil said: Bare husk på at hvis du har PC av eldre dato som ikke har TPM 2.0, så kan man ikke installere Windows 11 OutOfBox. Jeg har en PC som har TPM 2.0, men jeg har ikke rota meg til å slå det på i BIOS ennå. Litt derfor jeg startet denne tråden, for å få svar på om jeg skal gidde. 😁 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå