Thor. Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Jeg kjøpte en ny bil i mai, og jeg har opplevd problemer med vanninntrenging inni lykten som strekker seg over bagasjerommet. Nå fungerer ikke baklyset til høyre for logoen. Jeg har allerede vært på verksted, og nødvendige deler er bestilt for reparasjon. For å få bort vannet ble det boret et hull i lykten. Jeg er imidlertid usikker på hvordan politiet vil reagere hvis de skulle oppdage dette under en kontroll på veien. Kan jeg forvente meg en advarsel eller bot for dette? Rød ring=defekt lys Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Du har jo mer enn nok bremselys vil jeg påstå. Og du har gjort det du kan ved å bestille time/deler. Har ikke tro på at noen vil stoppe deg for dette med det første. Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Kjøring med ødelagte baklys kan bli betraktet som en trafikkovertredelse, og det kan føre til bot og i noen tilfeller kjøreforbud. Spørst hvor greie de du treffer er. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Er vel ikke påbudt med baklys i dagslys, så om du ikke skal kjøre i tunnel eller seint om kvelden skal det vel gå fint. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 I verste fall får du mangellapp med 2-3 ukers frist til å fikse. Biltilsynet kan nok være strenge, men du slipper nok gebyr. Senk skuldrene og kjør pent 😊 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2023 Del Skrevet 25. august 2023 I gamle dager, da lyktene brukte lyspærer, omtrent som de gamle i taket hos bestemor, så kunne man kjøpe ny pære på en hvilken som helst bensinstasjon og bytte de på 2 minutter HELT uten verktøy! Da kunne de være ganske strenge på at lysa fungerte. Spesielt i mørket. Men i dag hvor man må bestille verkstedtime, deler og vente kanskje en måned på få det fiksa så er de litt mer tilgivende. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå