Sovna Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Noen eksperter som kan forklare meg dette? Bildet her er av en kompakt enhet fra Klipsch, Stadium. Det du ser midtplassert er to stk.subwoofere som står/spiller opp mot hverandre. Jeg har aldri ellers sett dette som løsning for utnyttelse av subwoofere i andre sammenhenger. Hva vinner/oppnår produsenten med denne tekniske løsningen? Jeg har hatt denne i noen år nå. Den spiller ned til 26Hz, ja konstruksjonen er egentlig en skade-risiko for seg selv. Jeg benytter i avspilling et 3dj parts program som gir meg 0-100% volum og en 31 bånds eq. Har derfor laget et progressivt lite drop fra 40Hz og nedover. Dette produktet ble ikke produsert i svært mange år,( noen rykter at det var et for kostbart produkt å produsere opp mot den prisen de kunne tillate seg, ca 25k.) Går noe i stykker på dette anlegget så kommer jeg til å sitte der og glane deprimert i veggen, finnes ikke deler. Vil ikke bytte den ut for alt i verden. Men subwoofer ja, teknisk, noen som skjønner? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. august 2023 Del Skrevet 22. august 2023 Tror det er en konfigurasjon som kalles dual opposing subwoofers. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 22. august 2023 Forfatter Del Skrevet 22. august 2023 Hårek skrev (15 minutter siden): Tror det er en konfigurasjon som kalles dual opposing subwoofers. Tok en kikk.. Ble litt klokere. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå