Gå til innhold

Valg av jordfeil-automater

Anbefalte innlegg

Må bytte ut automat nr. 9 og 11 da disse ikke slår ut ved jordfeil-test lenger/testknappen.

Nr. 9 er i dag tilkoblet vvb, mens nr. 11 er tilkoblet komfyr.

Skal anskaffe automat til ny platetopp, hvilken automat ville dere anbefale til det? 25C+j ?

Hva slags automat vil normalt være mer enn nok til en moderne ovn under (integrert)? 16A C?

Er automatene i vedlegget spesielle eller kan jeg bytte de ut med vanlige jordfeil-automater med tilsvarende ampere og karakteristikk (A/B/C) osv. ? Hva vil evt. være den sikreste løsningen?

Skal selvsagt benytte elektriker til oppdraget, men ønsker på forhånd å kjøpe inn sikringer.

Kan vel benytte meg av 2 moduls sikringer så lenge det blir avdekking i glippene som oppstår i mellom sikringene?

kan f.eks denne brukes til å erstatte kurs nr. 9?

Jordfeilautomat xDigital NdRBM-10/2/C/003-F-OL Eaton | Elektroimportøren AS (elektroimportoren.no)

og denne brukes til platetopp?

Jordfeilautomat xDigital NdRBM-25/2/C/003-F Eaton | Elektroimportøren AS (elektroimportoren.no)

andre forslag?

IMG-2470.PNG

IMG-2469.PNG

IMG-2468.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har flaks hvis du finner et firma som vil montere materiell de ikke har solgt selv til deg. Når det er sagt så kan du bytte til 2 moduls kombiautomater med innebygd jordfeilvern. Du kan i den forbindelse bli nødt til å bytte samleskinne og sette inn noe mer avdekningsplater. Sikringsstørrelsen følger tverrsnittet så det er neppe noen rom for oppgraderinger der bortsett fra utløserkarakteristikk, der man i enkelte tilfeller kan gå fra B til C karakteristikk, som tåler mer startstrøm blant annet.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt inn alt av materiell til stua da jeg pussa opp den, var da ingen problem at de installerte det. Firmaet tok da timesbetaling++servicebil/oppmøte.

Tror dere automatene i linkene jeg la ved vil fungere som erstatter for de automatene på bildene?

«Rom for oppgradering?» Automaten som skal være 25A erstatter eksisterende som også er 25A fra før (se bilder).

Det eneste som ikke skal erstatte noe «likt» er en ekstra automat som jeg håper å få plass til ved å bytte ut noen 3 modules automater til 2 moduls-automater.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...