Gå til innhold

Hvilken cpu?

Sink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg MÅ kjøpe meg en ny cpu.

hvilken bør jeg kjøpe? Jeg vil helst ha en cpu som er ulåst (AMD).

greit å gi litt tilleggsinformasjon. Hvilke hovedkort og ram har du?

De fleste AMD er låst om dagen ser det ut til. Fikk en XP2500+ fra hardwarebutikken.no istad og den var iallefall det. Får en XP2000+ Thorton på fredag, kan sjekke med den og poste her om det er noe interessant.

Lenke til kommentar

Knallbra kort! men ram`en din er verdiløs...Du trenger PC3200 (400Mhz)

Det lette ville være å kjøpe en komplett oppgraderingspakke fra databutikken(8RDA3+/XP2500/512 Twinmos) Sjekk ut prisen før du kjøper.

Skal du kjøpe i løs vekt, kan du finne bedre RAM enn Twinmos. OZ, Geil, Kingston o.s.v. men da må du betale for det...

Når du har fått pakken din, går du inn i bios stiller inn cpu til f.eks. 200*11, og vips man har en XP3200 til latterlige 700 kroner.

Lenke til kommentar

Det er bra det. TAKKER for svar gleder meg til jeg får den CPU en kan nesten ikke vente. Jeg ødela den forje ved å prøve og fjerne MP lås derfor er det viktig at den ikke er MP låst. det var en gammel 1.33GHz t-bird den var altfor varm.

skriveleif

Lenke til kommentar
Min XP2000+ rusler å går på 200x11 nå ja :yes: stabil som fjell, dritdigg cpu!

Virkelig bra! Du har kansje vært lit heldig men det er jo fint hvis flere greier det. Har du luftkjøling? Hørt at ikke alle med med xp 2500 greier det, så derfor jeg ble lit overaska....

Lenke til kommentar
Min XP2000+ rusler å går på 200x11 nå ja  :yes: stabil som fjell, dritdigg cpu!

Virkelig bra! Du har kansje vært lit heldig men det er jo fint hvis flere greier det. Har du luftkjøling? Hørt at ikke alle med med xp 2500 greier det, så derfor jeg ble lit overaska....

jeg bruker Cooler Master Aero7 Lite til 178kr på komplett.no

2200mhz @ 39C idle 45C full load når vifta står på halv styrke :)

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...