Lyncs Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff). Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Lyncs skrev (1 time siden): Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff). Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet? Finansklagenemnda evt Forbrukerrådet er rette instans lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Lyncs skrev (5 timer siden): Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff). Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet? Hvilke tjenester gjelder dette? Abonnement? Bindingstid? Er avtalen avsluttet på riktig måte iht avtalen? Er avslutning av avtalen bekreftet fra leverandør? Hvis kravet er gått til inkasso, må du informere om at kravet bestrides. Dette forutsetter at avtalen er korrekt avsluttet. Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 6 hours ago, Lyncs said: Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff). Hva bør jeg gjøre med dette. Kan jeg bare nekte å betale og regne med at de trekker kravet? Gjør alt skriftlig,og for all del legge igjen en review på trustpilot. https://uk.trustpilot.com/review/www.one.com?stars=1 En del andre som ser ut til å slite med dette selskapet. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 21. august 2023 Forfatter Del Skrevet 21. august 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (3 timer siden): Hvilke tjenester gjelder dette? Abonnement? Bindingstid? Er avtalen avsluttet på riktig måte iht avtalen? Er avslutning av avtalen bekreftet fra leverandør? Hvis kravet er gått til inkasso, må du informere om at kravet bestrides. Dette forutsetter at avtalen er korrekt avsluttet. Jeg har fått krav fra Intrum med gebyrer og trussel om inkasso. Jeg fikk følgende svar fra dem: ----------------- Viser til din henvendelse. Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn. For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Lyncs skrev (5 minutter siden): Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn. For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre. For meg ser det ut som om du ikke har avsluttet avtalen på riktig måte. Frem til du gjør dette, må du selvsagt betale for tjenesten du har bestilt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Lyncs skrev (19 minutter siden): Jeg har fått krav fra Intrum med gebyrer og trussel om inkasso. Jeg fikk følgende svar fra dem: ----------------- Viser til din henvendelse. Vi vil informere at det er ikke mulig å si opp per telefon, mail, brev eller lignende. Enten via abonnementssidene eller som over om man ikke får logget inn. For å si opp: https://help.one.com/hc/no/articles/115005596165-Hvordan-sier-jeg-opp-uten-å-bruke-oppsigelseslinken Vi avventer betaling iht vedlagt giro. Ved manglende betaling sak vil gå videre. Slettet-fsaSP0zV skrev (12 minutter siden): For meg ser det ut som om du ikke har avsluttet avtalen på riktig måte. Frem til du gjør dette, må du selvsagt betale for tjenesten du har bestilt. Se punktene under 'Oppsigelse' her så taler det for at disse kravene for oppsigelse kan være ugyldige https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-avtalevilkar-digitale-tjenester Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Innelåsende vilkår/mekanismer Andre vilkår eller mekanismer som urimelig hindrer forbrukeren fra å bytte leverandør vil også kunne være ulovlig, for eksempel krav om at oppsigelse må skje på bestemte måter. I tillegg vil krav til kjøp av en tjeneste for å få en annen kunne utgjøre en urimelig kobling. https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/internett-tele-og-tv Usikker på om dette gjelder i din sak, men verdt å sjekke ut. Er det ulovlig kan du trygt bestride faktura og kjøre saken i rette instanser. Endret 21. august 2023 av Kakkelfant 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 9 hours ago, Lyncs said: Til tross for at jeg gjentatte ganger har mailet dem om at jeg ikke lenger er interessert i deres tjenester så har de fortsatt sendt meg faktura og når jeg ikke har betalt den så har jeg nå fått varsel fra Intrum (tidliger Lindorff). Du har altså sagt opp med mail men burde ha gjort det på MinSide. Har de aldri svart på mailen? Hvis du fikk ett svar på dine mails, så kan jeg tenke meg at det sto noe veiledning om bruk av MinSide der - selv om mailene var automatiske svar. Hvilken mailadresse har du brukt? Hvor fikk du den fra? Var den spesifikk nok? "[email protected]" eller "[email protected]" eller "[email protected]" 🙄 ? Jeg er selv kunde der og ser nå på "Contact us" og finner ikke noe epostadresse der i det hele tatt - kun svarskjema. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Det er en forklaring på hvordan en sier opp her: Hvordan sier jeg opp webhotellabonnementet mitt? – Support | one.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå