Vaniman Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Hva stemmer vi ved lokalvalget 2023? Holdes 10 september. Det er mulig å forhåndsstemme nå. Oppretter tråden i tilfelle noen ønsker å diskutere. Kanskje noen ønsker å lese/poste innlegg før de stemmer. 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 18. august 2023 Forfatter Del Skrevet 18. august 2023 Valgte å forhåndstemme, i tilfelle det skjer noe på valgdagen og jeg får det travelt. Da slipper man også kø. Det ble H på meg denne gang (både på kommune og fylke). Vurderte V, men valgte høyre fordi jeg synes partiet fremstår som noe tryggere. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Kan du kanskje legge til en avstemning, i tilfelle folk foretrekker å holde det anonymt? Selv har jeg ikke bestemt meg enda. 2 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 18. august 2023 Forfatter Del Skrevet 18. august 2023 :utakt skrev (4 minutter siden): Kan du kanskje legge til en avstemning, i tilfelle folk foretrekker å holde det anonymt? Selv har jeg ikke bestemt meg enda. Huff, hvordan gjør man det da? Har litt å gjøre nå, kanskje jeg gjør det senere. Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 MDG eller Venstre. Å få vekk bilene og gjøre byen bedre for folk er førstepri. 8 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Vurderer Partiet Sentrum.. Ikke bestemt ennå. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Har forhåndsstemt. INP. 5 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 Det irriterer meg at rikspolitikarane er så mykje framme når det er lokalval. Samstundes anar eg ikkje kva som skil dei ulike partia her i kommunen og fylkestinget. Hadde det vore stortingsval hadde eg stemt Høgre. Ved kommune- og fylkestingsvalet (Fjaler/Vestland) blir det vel å stemme etter gammal vane (Senterpartiet), Ap eller evt. sofaslitarpartiet. 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 18. august 2023 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Morromann skrev (17 minutter siden): Har forhåndsstemt. INP. INP er vel imot vindkraft og for alt som har med fossil energi å gjere. Er det framtidsretta? Kvifor er ikkje grøn energi viktig for eit parti som er opptekne av industri og næring, iallefall i namnet? Når det er sagt er det vel desse spørsmåla noko som fyrst og fremst høyrer rikspolitikken til. Dei som går inn for kjernekraft får kanskje mi stemme - om 2 år. Endret 18. august 2023 av torbjornen 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Stemmen gikk til et av de mer fornuftige partiene, Frp. 6 1 Lenke til kommentar
Pizza3333 Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Liberalistene. De jeg er mest enig med. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Arve Synden Skrevet 20. august 2023 Populært innlegg Del Skrevet 20. august 2023 On 8/18/2023 at 10:26 AM, torbjornen said: INP er vel imot vindkraft og for alt som har med fossil energi å gjere. Er det framtidsretta? Kvifor er ikkje grøn energi viktig for eit parti som er opptekne av industri og næring, iallefall i namnet? For noen dager siden ble jeg "overfalt" av en INP-representant idet jeg tilfeldigvis gikk forbi en av deres valgboder. Vedkommende snakket om "klimahysteriet" og hvordan den beste løsningen for Norge er å kjøpe klimakvoter framfor å redusere egne utslipp. Grunnen er visstnok at det er billigere for oss å la andre redusere sine utslipp framfor å gjøre det selv. Jeg kommenterte at det nok kom til å bli enda dyrere på sikt når vi MÅ redusere egne utslipp og ikke lengere bare kan kjøpe avlat, og ikke har gjort noe for å forberede oss på utslippsreduksjon. Dette ville hen ikke kommentere, og jeg ble avfeid med en gjentakelse av at det er billigere for oss NÅ å kjøpe avlat i form av klimakvoter. Det oste ikke akkurat troverdighet av argumentene INP presenterte for meg. 9 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 torbjornen skrev (På 18.8.2023 den 10.19): Det irriterer meg at rikspolitikarane er så mykje framme når det er lokalval. Samstundes anar eg ikkje kva som skil dei ulike partia her i kommunen og fylkestinget. Einig. I kommunevalget er veldig mykje av rikspolitikken heilt borte frå lokalpolitikken. Det som eg synes er vanskeleg er at lokalt så er alle partia relativt like i sine satsingsområder, dei vil ha barnehageplassar, eldreomsorg og turvegar. Så på det området spelar det eigentleg ingen rolle om eg stemmer på Frp, Venstre, eller Raudt, alle vil jobbe for slike verdiar som alle er einige i, og ingen vil snakke om korleis dette skal finansierast. Eg savnar eit tydelegare politisk standpunkt frå partia her lokalt, og særleg på det som går på økonomistyring dei neste fire åra. Det hjelp ikkje at ein i valgkampen snakkar aldri så mykje om kor mange barnehageplassar som skal opprettast om dei ikkje seier noko om kva som skal ofrast for å finansiere dette. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Forhåndsstemt Rødt i Oslo 11. August, ga personsstemme til Thea Borkhus Gabrielsen, men ellers ingen endringer. Stemte også Rødt i bydelsvalget, ga også én personsstemme der til en ung kvinne i bydelen jeg tilhører. Jeg har også stemt ved kirkevalget. Stemt på Åpen Folkekirke, og gitt personstemme til lederen for lista der, samt to unge mennesker. Endret 20. august 2023 av Gaea 3 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Nå må jeg snart ha tatt alle disse "valgomatene" som er i omløp, og jeg får resultater over hele spekteret. Dette er ikke til å bli klok på. 3 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Bor i Oslo, skal stemme på folkets parti, har ikke sans for noen av de store partiene og er lei av at ap og mdg raserer byen. 3 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Konservativt (PDK) 😀 ut med globalist rotet 2 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 21. august 2023 Forfatter Del Skrevet 21. august 2023 Jeg skrev visst feil på valgdag, 10 september. Valget avholdes 11 september. Mulig å forhåndsstemme til 8 september. Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Konservativt eller NorgesDemokratene, kommer nok til å forhåndsstemme. Kommune/fylkesvalg er fint for å belyse nye partier uten noen nasjonal-politiske konsekvenser. Endret 21. august 2023 av Nasjonalisten 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Det er to partier som er helt enig med meg i tre lokale avgjørelser, AP og Venstre. Aldri stemt noen av dem før. Det blir AP, fordi de er lengst til venstre. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå