Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har brukt Microsoft Access til å lage en utsyrsliste over dataer og komponenter i klasserommet. Men så er det sånn at når jeg har laget databasen ferdig, så må man ha microsoft access for å kunne åpne den.

Så om det er mulig å gjøre det om til et selvstendig program, som kan kunne åpnes uten microsoft access.

---

Redigerte emne-tittelen litt, håper det går greit og at jeg ikke bomma alt for mye.

mvh, daysleper

EDIT: daysleper: hehe neida, bare fint det! :D

Endret av jh_
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

det er to måter dette kan gjøres på:

1) du bruker VBscript i selve databasen. på den måten får du en "grafisk feeling" i databasen. med dette mener jeg at du kan få stort sett det samme designet som om om du ville brukt vb eller c++. (da det er enkel databaseprogrammering det er snakk om her vil du ha de samme funksjonalitetene også). fordelen med å jøre det slik er at du kun trenger å sende databasen hvis noen andre skal ha den.

2) skal du programmere opp mot databasen kan du (som tidligere nevnt) bruke en del forskjellige programmeringsspråk. Ulempen med dette er at du må sende med databasen i tilleg til selve programfilen(e). Du må da også sette opp datakoblinger i ODBC, noe som jeg synes er både tregt og tungvindt.

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke å bruke ODBC, finnes da noe som heter DAO som funker helt greit. Trenger heller ikke å sende med selve database filen, den kan da ligge på en server. Man må bare passe på sånn at ikke 2 stk skriver til samme record samtidig, optimistic og pessimistic lock skulle vel fikse det tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...