DJViking Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg kom over denne siden hvor jeg kunne bestille masse matvarer fra Mathallen i Oslo. https://www.amoi.no/ De har landsdekkende levering. Til min overraskelse oppdaget jeg at flere av produktene jeg ville ha ikke var mulig å levere til her oppe i Tromsø. I September skal jeg reise ned til Oslo. Jeg vurderer da å stikke innom selv hos Mathallen og kjøpe det jeg ville bestille. Mesteparten av produktene jeg ville bestille var diverse oster. Jeg tror mykostene er mest utsatt for å smelte under transporten hvis dem ikke blir lagret kjølig nok. Men jeg tror jeg burde pakke det inn med tørris for at det skal tåle transporten i innsjekket bagasje. Ser ut som tørris er lovt å ha med både i håndbagasje og innsjekket bagasje. https://www.adressa.no/forbruker/i/9KOe1l/spesial-bagasje Sitat Tørris, brukes ofte for å pakke lett fordervelig mat og lignende.Tillatt både som håndbagasje og innsjekket bagasje, men ikke tillatt med mer enn to kilo per passasjer totalt. Noen som vet om beholdere jeg kan kjøpe for å pakke med tørris, og hvor jeg kan få kjøpt tørris i Oslo? Finnes det noe ferdig eske/matkoffert jeg kan sende med innsjekket bagasje, eller noe jeg kan ha med i min egen koffert? Eller kanskje jeg kan sende det selv med Posten fra Oslo. Må vel ha en eske som tåler tørris. Så fremt jeg får kjøpt Tørris i Oslo. Posten.no Sitat Tørris – Dry ice – UN1845 Grunnet regelverk hos de ulike kommersielle flyselskapene i Norge kan vi ikke tilby fremsending av brev og pakker som inneholder tørris på tjenestene brev, Norgespakke™ 0–5 kg, Norgespakke™ neste dag eller Ekspress neste dag (bedriftstjeneste). Forbudet gjelder også der tørris er tenkt benyttet som kjølemiddel til biologiske materiale UN3373. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg vet ikke så mye om det med tørris på fly eller hvor det kjøpes, men tørris holder -78 grader, antagelig vil ostene fryse i stedet for å smelte. Jeg er usikker på om det er så mye bedre å dypfryse ostene enn å la det smelte.. Hva med å ta med en kjølebagg og kjøpe noen kilo isbiter å ha oppi? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. august 2023 Forfatter Del Skrevet 16. august 2023 Jeg vurderer kjølebag og kjøleelementer. Tørris er vel mulig så lenge man har noe beskyttelseslag mellom tørrisen og matvarene. Fordel med tørris er at det kjøler i 48 timer. Et kjøleelement kan kanskje kjøle i noen timer. Kanskje det holder til en flyreiese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå