Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vanlige folk har ikke råd til bolig i Oslo

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (26 minutter siden):

Hvis det fantes 10,000 flere leiligheter på Fornebu, ville mange av kjøperne vært de som i dag kjøper andre steder, som for eksempel på Bislett.

Hvis og dersom at...
Du sa det ikke fantes leiligheter der, jeg påpekte at det akkurat nå er 137 til salgs i det geografiske området du sa det ikke fantes leiligheter i...

Per 1. juni 2022 er det bygget 3.011 boliger på Fornebu. (2022 tall)
Hvis man skal argumentere for noe bør man prøve være noenlunde korrekt
At det ikke finnes leiligheter vs at det er over 3000 boenheter er en ganske stor forskjell

Og nei, Kløfta er ikke sentralt i forhold til Oslo med mindre man sammenligner det med Lillehammer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
39 minutes ago, wampster said:

Hvis og dersom at...
Du sa det ikke fantes leiligheter der, jeg påpekte at det akkurat nå er 137 til salgs i det geografiske området du sa det ikke fantes leiligheter i...

Per 1. juni 2022 er det bygget 3.011 boliger på Fornebu. (2022 tall)
Hvis man skal argumentere for noe bør man prøve være noenlunde korrekt
At det ikke finnes leiligheter vs at det er over 3000 boenheter er en ganske stor forskjell

Argumentet mitt er ikke at det ikke finnes leiligheter på Fornebu. Jeg skrev "Bygge ut dårlig utnyttet områder som Fornebu og Flipstad". Dårlig utnyttet betyr ikke at det ikke er utnyttet. Når jeg snakket om leilighetene som ikke finnes, så snakket jeg om de som ikke har blitt bygget.

Og nei, Kløfta er ikke sentralt i forhold til Oslo med mindre man sammenligner det med Lillehammer

Jeg synes det er mer passende å sammenligne det med steder som Dokka, siden det er stedene som sliter med fraflytting og har behov for nye innbyggere. Sammenlignet med slike steder så er Kløfta sentralt.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (28 minutter siden):

Argumentet mitt er ikke at det ikke finnes leiligheter på Fornebu. Jeg skrev "Bygge ut dårlig utnyttet områder som Fornebu og Flipstad". Dårlig utnyttet betyr ikke at det ikke er utnyttet. Når jeg snakket om leilighetene som ikke finnes, så snakket jeg om de som ikke har blitt bygget.

Jeg synes det er mer passende å sammenligne det med steder som Dokka, siden det er stedene som sliter med fraflytting. Sammenlignet med slike steder så er Kløfta sentralt.

Ok da kjører vi på og definerer hva som er sentralt i Oslo med hva du synes. 
Kløfta er nå pr def sentralt.
Det tar riktignok 55-60 minutter med offentlig transport til Majorstua f.eks og månedsbilett er 2285
Bor man i/rundt Majorstua sparer man da 2285 og minimum 2 timer reisevei pr dag (gitt at alt er i rute).

Hva skal vi definere som usentralt? Gjøvik ?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Smule8o said:

Men det var nå ikke jernbane eller en times kjøretid før fraflyttingen akselrerte heller.

Og da har vi den mest søkte påstanden i denne tråden.
Vi har allerede fasiten: Oppdal, Røros, Elverum og Tynset er bebodd. Dalførene rundt er omtrent ikke det lengre.
Nordland er i praksis helt øde nord for Fauske, og det samme kan sies om Troms og Finnmark utenfor de få overlevende tettstedene som blir spist av Narvik, Bodø, Tromsø, Alta og Mo i Rana.

Vi har også 4 tidspunkt: Når man bestemte seg for å ikke gjenoppbygge etter krigen, og når bilrasjoneringen sluttet, og så den perioden hvor hovedkontorene og skatten skulle til Oslo, og så har vi den store utflaggingsperioden.
I tur og orden: Villet politikk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...