Anathema Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) God dag! Jeg har nå bestemt meg for å skaffe meg pleksi til å sette inn i LePont towret mitt. Er dremmel et mer egnet verktøy til slike jobber enn stikksag? Men saken er at jeg er utrolig redd for at noe skal gå galt (iom. at det er et så dyrt kabbis) . Et feilkutt med stikksaga ender jo i katastrofe ettersom at MP.no ikke vil/gidder å sende meg en nye . Finnes det en *nesten* idiotsikker måte å skjære i kabbiset? Finnes det fagfolk jeg kan snakke med? Mvh Jerix Endret 14. januar 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 bruk nibler tanga de har på microplex.no. den kan du ikke få feil med! men det tar fryktelig lang tid med den da desverre. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 bruk nibler tanga de har på microplex.no. den kan du ikke få feil med! men det tar fryktelig lang tid med den da desverre. Er den noe god å jobbe med ? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Tips: Ikke vær redd for å utføre jobben. Da vil det bare gå galt. Det du trenger å gjøre er å være svært nøye, måle opp alt to eller flere ganger og forsikre deg om at alt er rett. Selve kuttinga skal vissnok være best å utføre med stikksag, men en Dremel el. fungerer også helt ok. Bare vær forsiktig, men ikke redd når du skal kutte (eller evt. få en som er nevenyttig til å hjelpe med kuttinga). Skal du bruke en Dremel så støtt den godt med hånda når du skal kutte. Det er forresten mange tips og småting en kan plukke opp blandt håndtverkere rundt omkring, og mye av det har jeg hatt bruk for. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Øv deg gjerne på et gammelt kabinett som du ikke trenger lenger.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har du ikke et slikt så kan det lett skaffes på "dynga." Evt. så kan du sikker få tak i noe gratis avskjær fra en blikkenslager. Bare sørg for at det er den rette tykkelsen og at det er aluminium. Alu er forresten mye lettere å kutte i enn det vanlige metallet du finner i de fleste kabinettene. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 skjær med stikk sag eller dremel... bare teip og strek opp så klarer du ikke gjør feil.. eller gjør som meg... skjær lit i minst laget så tar du finpussen etterpå... Skulle du skjære litt for stort for glasset, kjøper du deg bare et litt større glass å setter in.. Lenke til kommentar
muv Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Skal du skjere i alu med stikksag bør du ha plata godt festet/godt underlag, så den ikke blir bøyd. Har et prosjekt med LianLi kabinettet mitt. Skal skjere hull i sidedørene, så jeg øvde meg med stikksag på et annet kabinett. Klarte faktisk å bøye d litt (dog, elendig underlag). Jeg tror iallefall jeg skal vente på dremelen før jeg begynner på LianLi kabinettet Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg brukte Dremel. Finn noe å øv deg på. Jeg kjøpte 409, men skulle kjøpt Diamant-plata, selv om den kosta 200. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Okey ! Takk så mye for tipsene! Lenke til kommentar
xtreX Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ja, ikke vær redd for å gjøre jobbe, du bare butter den litt større en det vinduet er, og hvis et lite feilkutt dekker lisen det. Det er ingen problem hvis du er trygg på deg selv. Men husk: Gå til Byggmaker eller noe ander butikker og si hva du skal skjære og få ett riktig blad, foralldel... Lykke til.. Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Dremel er det beste du kan bruke til å skjære med. Du får mye bedre kontrol over en dremel. Stikksag vil jeg ikke anbefale da den lett kan lage riper eller bøye metallet. Jeg brukte CoolTech dremel som selges på clasohlson til 200kr. Denne gjør jobben for deg Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det bæste er å bare sette i gang, å går d litt galt så sir du: JirnoFaen. Det jor i i dag når i va på skolen å bygde benka, ble bra tilslutt, men så dårli ut først.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Dremmel it is Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Vær forsiktig, jeg var nær ved å mose hele sidedøra da jeg skar hull. Dette var med stikksag. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Stikksag er best, spør du meg. Men man må feste plata skikkelig, slik at den ikke hopper, og så trenger du en sag med regulerbar turtall. Sett ned farten mye, så har du full kontroll. Mye bedre enn en Dremel, som har en tendens til å "frese" avgårde.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ja, Dremelen kan ha en tendens til å dra den veien den selv vil, så en må hold den stødig og kontrollert. Ei stikksag vil gi deg mye mer kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå