Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Treplanker i Oslo på mål

Anbefalte innlegg

Hei,

skal bygge noe enkelt skohylle og bokhylle til leilighet, men siden jeg bor litt trangt er det litt enklere om jeg kunne fått kjøpt de ferdig kuttet i riktig størrelse.

Er det noen som har anbefalinger på hvor i Oslo man kan skaffe seg noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Terrassebord said:

Hei. Mange byggevarehus har sag tilgjengelig. Min erfaring er at de kjedene som ikke er lavpris gjerne har et hjørne med en kapp og gjæringssag tilgjengelig. De rimeligere byggevarehusene har kanskje bare håndsag og slikt.

Interessant.

Men jeg har så lite kunnskap og dette her i Norge at jeg vet ikke engang hva som er en rimelig byggevarehus og hva som er en mer full service en.
Noe innspill på det, hvilken bruker du selv til vanlig f. eks.?

Lenke til kommentar

De byggevarehusene jeg anser som i den rimelige enden av skalaen er typisk OBS Bygg og Byggmax (og kanskje Maxbo?). De har ofte et godt utvalg av det man trenger til standardprosjekter. De byggevarehusene jeg tenker er litt over, både i pris og utvalg, er typisk Montér, Byggmakker, Optimera og XL-bygg. De to sistnevnte henvender seg kanskje mest til proffmarkedet og har ofte begrensede åpningstider.

Her hvor jeg bor har i hvert fall Byggmakker et bedre utvalg i varehuset og kapp- og gjærsag tilgjengelig, noe jeg ikke har sett hverken på OBS Bygg eller Byggmax hvor jeg ofte handler pga. pris.

Endret av Terrassebord
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mronym skrev (1 time siden):

skal bygge noe enkelt skohylle og bokhylle til leilighet

Et tips er å se etter såkalte hobbyplater som gjerne fås i størrelser som er laget for slike møbler, er du heldig så slipper du å kappe mye/alt av det du skal lage. Stort sett alle, fra Clas Ohlson via Biltema til byggevarekjedene har slike plater 😊

Antar du har sjekket ferdige løsninger fra f. eks. Jysk, Ikea, interiørbutikker som Skeidar, A-møbler etc.? Da slipper man litt greiere unna siden det kun er montering.

Lenke til kommentar
Just now, NoBo said:

Et tips er å se etter såkalte hobbyplater som gjerne fås i størrelser som er laget for slike møbler, er du heldig så slipper du å kappe mye/alt av det du skal lage. Stort sett alle, fra Clas Ohlson via Biltema til byggevarekjedene har slike plater 😊

Antar du har sjekket ferdige løsninger fra f. eks. Jysk, Ikea, interiørbutikker som Skeidar, A-møbler etc.? Da slipper man litt greiere unna siden det kun er montering.

Ja, ingen størrelse som passer akkurat der disse skal være, siden leiligheten er på den trange siden.
Men jeg har pleid å være ganske handy, så det bør løse seg så lenge det ikke blir for avansert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...