Gå til innhold

Plextor


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har bare en gammel haug av en 32X CD-ROM drive, og tenkte aa oppgradere ved aa kjoepe en DVD-ROM og en DVD-brenner.

 

Har tittet litt paa forskjellige online pc-sjapper, og funnet at Plextor generelt er de dyreste. Er de ogsaa de beste?

Har svaert liten erfaring med CD/DVD-brenning, husker bare at ofte naar kompisen min brenner stopper prosessen opp, eller han opplever andre feilmeldinger, som ofte gjoer at discen blir oedelagt. Dette vil jeg helst unngaa :p

 

Med andre ord; hastighet er ikke #1 prioritet - hva som teller er stabilitet og stoey (gjoer egentlig ikke noe om brenner'n braaker, saa lenge DVD-ROM'en er stille naar den leser CD/DVD). Er Plextor da det beste valget for meg?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest litt rundt omkring og kommet frem til at jeg ville gått for en Lite-On DVD brenner ... Du kan se test av f.eks LDW-411S her: www.cdfreaks.com/article/127.

Kort fortalt så er den best i audioripping, brenning av vanlig cd-r og den er unik i å støtte kopiering av kopibeskyttede plater.

Det er kommet en del nyere modeller (www.liteonit.com/ODD/english/english-product.htm) og jeg regner med de holder samme kvalitet. Et eksempel er LiteOn LDW-811S kr. 1273,- og Lite-on LDW-851S-02 kr. 1413,- hvor 851S-02 er nyest (www.liteonit.com/ODD/english/english-load-firmware.htm). Forskjellen er hovedsaklig at de brenner noen plater ca. 4 minutter raskere enn LDW-411S og LDW-451S (noe som jeg ikke synes er så mye).

 

Den aller nyeste er SOHW - 812S som også brenner DVD-RW på 4x hvor de andre brenner på 2x. Men uansett er DVD+RW enklest å bruke da de ikke må formateres, så ... og jeg kan ikke se at noen selger det ennå.

 

Uansett dette er faktisk billige brennere ... og det ser ut til kun å være www.itbutikken.no som selger disse DVD brennerne (og http://www.hwb.no)

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...