Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stukket av veps. Blusser opp igjen etter 5 dager

Gjest f930a...4f5

Anbefalte innlegg

Gjest f930a...4f5

Ble stukket av en veps på mandag. Kjente det til å begynne med, men smerten forsvant nesten helt etter bare en time og to.
Trodde jo det var helt over og kjente ingenting dagene etter. Men så begynte det så smått å svi litt i går kveld. Og så natt til idag våknet jeg opp, av at det klør og svir som fy og gjør det enda. Er hovnet opp også nå.

Er det normalt, at det blusser opp sånn flere dager etter? Har sett med lupe, men ser ikke ut som brodden står igjen.
Vet det var veps, så den da den fløy vekk fra fingeren rett etterpå. 

Anonymous poster hash: f930a...4f5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f930a...4f5
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Bruk aloe vera på det ihvertfall. Det er bra for sår og kløe.

Takk, det har jeg hatt før men glemte hva det het.

Nå har jeg noe som heter MyggA. Denne. Den er faktisk ganske bra. Men det jeg syns virker best nå, er kaldt vann rett og slett.

Lenke til kommentar
Gjest f930a...4f5
RRhoads skrev (2 timer siden):

Xylocain

Den kjøpte jeg tidligere i uka. Skulle ha MyggA fordi jeg begynner å gå tom, men den hadde de ikke inne, og anbefalte Xylocain i stedet. Den er jeg lite fornøyd med, gir så og si ingen effekt på vepsestikket. MyggA virker mye bedre,  men det er mulig ulike preparater virker forskjellig på ulike typer stikk..

Lenke til kommentar
Gjest f930a...4f5 skrev (1 minutt siden):

Den kjøpte jeg tidligere i uka. Skulle ha MyggA fordi jeg begynner å gå tom, men den hadde de ikke inne, og anbefalte Xylocain i stedet. Den er jeg lite fornøyd med, gir så og si ingen effekt på vepsestikket. MyggA virker mye bedre,  men det er mulig ulike preparater virker forskjellig på ulike typer stikk..

Den skal være lokalbedøvende. Har kun brukt det på myggstikk, og det fungerer bra der. Ikke prøvd på vepsestikk, da jeg får veldig liten reaksjon på det. Stikket gjør vel vondt i 10-15 sekunder, blir litt rødt, og borte på en halvtime. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f930a...4f5
RRhoads skrev (17 minutter siden):

Stikket gjør vel vondt i 10-15 sekunder, blir litt rødt, og borte på en halvtime. 

Ja det var lignende hos meg også, gikk omtrent bort etter ganske kort tid samme dag. Men så blusset det altså voldsomt opp igjen etter 4-5 dager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...