Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lexia/Diagbox til Peugeot


Nedward

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre Peugeot 207 som jeg har litt problemer med. Har forsøkt en standard feilkodeleser, men det viser seg at disse franskmennene har egne løsninger. Følgelig må jeg ha noe som heter Lexia og  Diagbox. Har funnet flere forhandlere av disse verktøyene, men sliter litt med å finne ut hva jeg kan stole på.

Noen som har kjøpt disse verktøyene et sted og fått det som var lovet? I såfall hvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nedward skrev (8 minutter siden):

Jeg har en eldre Peugeot 207 som jeg har litt problemer med. Har forsøkt en standard feilkodeleser, men det viser seg at disse franskmennene har egne løsninger. Følgelig må jeg ha noe som heter Lexia og  Diagbox. Har funnet flere forhandlere av disse verktøyene, men sliter litt med å finne ut hva jeg kan stole på.

Noen som har kjøpt disse verktøyene et sted og fått det som var lovet? I såfall hvor?

Hei aner ikke hvor mye du vil legge i det men her har du en pakke å gå på verksted er brått en tusen lapp 😀    https://www.fruugonorge.com/diagnostisk-verktoy-full-lexia3-pp2000-obd2-diagbox-v991-firmware-9218165c-for-3-v48v25/p-148479506-313456612?language=no&ac=ProductCasterAPI&asc=pmax&gclid=CjwKCAjw29ymBhAKEiwAHJbJ8rVX48CF-7sfgyqHCKZTKJ6-qFqjtl3WYbK2JjJKcUdFviKlFeduxRoCzTwQAvD_BwE

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (6 minutter siden):

Hva er symptomene?

Motoren stopper sporadisk, både varm og kald. Rett etter jeg har startet den, etter å ha kjørt (i fart). Ja, uansett tidspunkt egentlig. Med høyt og lavt pådrag, på tomgang.

Vanlig diagnoseverktøy sier P1351, som indikerer glødeplugg. Det er det ikke. Displayet i bilen sier "anti-pollution system fault". Men det er visstnok fordi motoren bare kutter.

Har Google meg ihjel og det kan være alt fra EGR, DPF, ECU, sikringsboks(?).. Veldig mange muligheter her. Skal dog bytte luftfilter, for det er gammelt (ca. 45-50 000 km). Har skiftet dieselfilter og olje. Virker som injektorene og turbo er helt i orden. Opplever ikke at den virker svak, mye røyk, oljeforbruk, eller plutselig får mye kraft når jeg trør på. Oppfører seg egentlig normalt.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Det er typisk symptom på EGR-ventil som fusker. Er det ikke enkelt å skru den av på denne for rengjøring? Aktuatoren må også sannsynligvis av.

Under luftfilterboksen, mellom motor og torpedovegg. Generelt vanskelig å komme til. Men jeg må ut med luftfilterboksen når jeg skifter filter, så det er ikke veldig mye ekstra arbeid å ta den for rengjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...