Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subaru Forester, tåler den biodisel?


Bengt50

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en brukt Subaru forester 2010 modell og har lest meg til at det er mye motorhavari på disse bilene. Ser på lokket på diesel tanken at det står et forbuds skilt over navnet på biodisel. Kan dette være orsaken til disse havariene? At dieselen kan ha et for høyt innhold av biotilsetting? Hva kan man gjøre for å forhindre problemer med dette? Bengt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bengt50 skrev (9 timer siden):

Jeg har kjøpt meg en brukt Subaru forester 2010 modell og har lest meg til at det er mye motorhavari på disse bilene. Ser på lokket på diesel tanken at det står et forbuds skilt over navnet på biodisel. Kan dette være orsaken til disse havariene? At dieselen kan ha et for høyt innhold av biotilsetting? Hva kan man gjøre for å forhindre problemer med dette? Bengt

Hørt det har vært noen problemer med EGR ventil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Subaru Forester, tåler den biodisel?
Bengt50 skrev (16 minutter siden):

 

Screenshot_20230810_182252_Gallery.jpg

Dette er jo i teorien juks de har endret standard   selv                                           Diesel B7 er et drivstoff med tilsatte biokomponenter på opptil 7%, som oppfyller kravene i den europeiske dieselstandard EN590.                      Kilde https://www.biofuel-express.com/no/diesel/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (8 minutter siden):

Det blir materiatretthet i veiva pga vibrasjoner fra boxermotor og pga ekstra vibrasjoner siden det er en 4-sylindret diesel. Ikke den beste kombinasjonen akkurat.

Nei er ikke det holder meg til Mitsubishi jeg :D mannen til kusina til pappa har kjørt Subaru i alle år sikkert 40+ år han har aldri opplevd havarier sikkert pga han har hatt de i 3 år og så byttet de inn i nyere modell :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...