Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uønsket ereksjon ved berøring?

Gjest 1e94f...e84

Anbefalte innlegg

Gjest 1e94f...e84

Er det normalt, eller er det flere som har problemer med uønsket ereksjon?

Et eksempel er når hunden vår legger seg på fanget mitt, eller overfaller meg i kos.
Et annet eksempel er når barn sitter på fanget mitt, slik som mine egne barn.
Et annet er hvis jeg får massasje. Ekstra pinlig om det er en mann.

Jeg føler ikke noen seksuell tenning, og jeg har overhodet ingen seksuelle tanker, om hverken barn, menn eller hunder, likevell får jeg ereksjon i enkelte tilfeller som ovenfor, men ikke alltid. Men ubeleilig er det ihvertfall...

Anonymous poster hash: 1e94f...e84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres uheldig og også unormalt ut. 

De fleste menn har nok opplevd at slikt kan forekomme. Men hyppig nok til at det er et problem? 🤔

I ungdomsårene var dette svært vanlig forresten. Og innimellom starter vi gutter dagen med en urovekkende stiv påle.

Dersom dette er såpass sjenerende at det plager deg, ville jeg oppsøkt fagfolk. Kanskje det finnes medisiner som roer ned hva-nå-enn-det-er som trigger dette? 🙃 Eller at du kan få praktiske råd og tips? 

Som alltid er et enkelt utgangspunkt å ta det opp med fastlege. De kan ofte henvise videre til rett vedkommende.

Lenke til kommentar

Ereksjon kan komme av andre ting enn seksuell stimuli. F.eks. oksytocin og dopamin, som man gjerne får mye av når man gir noen en god klem og føler nærhet til andre mennesker eller dyr.

Kroppen er ingenting å skamme seg over. Du vet godt selv når du er seksuelt stimulert. Men at det er en uheldig reaksjon kan jeg være enig i.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2fb9b...1f0

Ikke noe å være bekymret for sånn rent teknisk / psykiatrisk. For meg har berøring vært i stor grad fraværende i familieforhold og det gjør at intimitet stort sett er eneste kilde. 

Bra for dama at hun merker hun kan tenne det umiddelbart, stort sett dumt ellers. 

Anonymous poster hash: 2fb9b...1f0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...