Gå til innhold

Quake II-oppussing ute nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

64 Player Deathmatch Pack Notes (Feb.23.1998)

Here are three large deathmatch maps that we've cooked up for Quake II. It is recommended that, as a client, you have at least 32 megs of RAM to use these maps. As a server, you should get the beefiest processor and as much memory as you can get your hands on if you wish to run a 64 player server. In tests that we ran here at id, a PPro200 peaks at about 50 clients, and our 400mhz Alpha started sweating at about 64 players.

Drøye 25 år senere er spillet nedgradert til 16 spillere. Nei, dette er tull.

Det ser ut til at det er listen-servere igjen og det er ubrukelig, noe folk skjønte straks i 1996 med det første Quake. Host får 0 latency og server FPS rett i klienten. Som kniv i smør vs folk med latency. Fordelen til han som hoster listen er stor.

image.png.f2ab5da324e312f3defbc93dceb8ad65.png

Som  man kan se har Bobby 0 latency. Det gjør ham ikke automatisk god, men langt mindre dårlig enn realiteten.

Bildet har jeg "lånt" fra en YouTube-video

Det er antakelig mulig å kjøre parameter-dedicated 16 og portnummer, men i praksis vil det være en sjeldenhet og mangelfullt.

Det var alltids noen som hadde bedre linje for to og et halvt tiår siden, men å spille rett på server er rett og slett usportslig.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...