Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali ADSL, for lav hastighet


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Tiscali ADSL (1024/256) i ca 3 mnd nå, og linjen har alltid ligget på rundt 700/100. Har ringt flere ganger, blitt bedt om å kjøre tester og maile resultatet. Jeg har mailet resultatet på nytt fordi kundebehandleren ga meg feil informasjon, og sendt mail etter dette igjen. Etter lengre tid fikk jeg en mail som ikke hjalp meg det spor, da det var en masseutsendelse som åpenbart ikke hadde noe med mitt problem å gjøre. Ringte senest nå nettopp, og ventet i telefonen i ca 15 min. Pratet med en dame ang problemet, men hun hadde selvsagt ikke tilgang til mailene jeg hadde sendt inn (!), så jeg ble satt over til en annen avdeling (mere venting).

 

Nytt kvinnfolk i andre enden, og hun kunne fortelle meg at mailen jeg hadde send med resultatene ikke var lest (eller "kommet inn i systemet" som hun sa), men nå, ja nå hadde hun lest den og alt skulle bli så bra. En rask sjekk i den lokale sentralen viste at belastningen var svært stor, så Telenor måtte nok oppgradere den (Jepp, skyld på Telenor, hørt den før?). Dette kom til å ta ca. ubestemt tid, sjokk det da.

 

Jeg spurte om det var meningen at jeg skulle betale for et produkt jeg ikke hadde fått, og det måtte jeg selvsagt. Hvis det viste seg å være noe galt med linja, kunne jeg heller få tilbake penger senere. Yeah right. Det falt selvsagt ikke i smak hos meg, men hun sto på sitt. De måtte nemlig få vite hastigheten på linja før de kunne gjøre noe. "Jeg kan fortelle deg hastigheten" sa jeg, "den er ca 700/100 hele tiden". Ehh, joda, det var greit nok det, men de måtte ha bevis..! "Dere har jo fått det" sa jeg, ettersom jeg hadde sendt inn testene de ba om to ganger. "Ehh, joda, men vi må *blablablabla*".

 

I stedet for å begynne å krangla med dama, som sannsynligvis ikke hadde ført noen vei, avsluttet jeg samtalen, så får jeg jo bare vente på de som "skulle ringe meg opp når det skjedde noe". Hvis de fortsetter i samme stilen kan det vel ta en stund før jeg får den telefonen.

 

Så nå betaler jeg altså for en 1024/256 linje, mens jeg egentlig har en 700/100 linje (jeg spurte om hun var helt sikkert på at jeg ikke hadde fått 704/128, men det var ikke mulig). Jeg frykter at dette kan bli en sak av den seige typen, så derfor lurer jeg på hva slags rettigheter jeg har dersom ting ikke forbedrer seg? Tror jeg har 1 år bindingstid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring dem opp igjen og lat som om du ikke forstår noen ting, så spør du dem hvilken hastighet internetten din er og viss de svarer 704\128, Busted.

Svarer de 1024\256, så sier du at det går altfor tregt og at du sier opp abbonementet viss de ikke fikser linja di.

 

Selv om du har 1 års bindings tid kan de jo ikke tvinge deg til å betale for noe du ikke får....

 

Fortell hvordan det går videre da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...