AndersT2 Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Jeg husker jeg gjorde dette for mange år siden, men husker rett og slett ikke fikk det til. Jeg har ett tall i dag si 10. I ny celle så skal jeg legge til 50 for an, slik at tallet blir 5010. Har noen hundre jeg skal gjøre det på, så orker ikke skrive alt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. august 2023 Forfatter Del Skrevet 10. august 2023 Takk. Men fikk ikke det til. La de inn i google, og fant løsningen, la inn kollonn til og bruke =A1&B1 så ble det ritkig. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) Du kan bruke & som du sier, en annen måte er å bruke =CONCAT(A1, B1) Jeg måtte sette engelsk som språk på microsoft kontoen min for at Excel online skulle bruke engelsk på formlene. Endret 10. august 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 12. august 2023 Del Skrevet 12. august 2023 Nå bruker vel Norsk Excel ";" for å "skille" i formelene og ikke ","? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. august 2023 Del Skrevet 12. august 2023 (endret) Laserbeam skrev (6 timer siden): Nå bruker vel Norsk Excel ";" for å "skille" i formelene og ikke ","? Det er noe en kan velge i 'regional settings'. Mulig at ';' er mer vanlig brukt på Norsk. https://www.excel-exercise.com/comma-or-semicolon-in-excel-formula/ På Norsk kan en bruke: =KJED.SAMMEN(A1; B1) Endret 12. august 2023 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. august 2023 Del Skrevet 12. august 2023 Bruker alltid & for slikt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 En mulig løsning kan vel være å bruke ="10"&A1 så slipper en å bruke hjelpekolonne med det ekstra tallet som skal først? skal man feks sette inn to tall for år kan det fikses i formel, men blir litt omstendlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå