Invert Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hallo, er litt deprimert her jeg sitter nå. Igår mistet jeg 27GB. Det begynte med at Windows xp fikk en feil på en system fil og sa jeg måtte putte inn windows cden og ta recovery. Gjordet det men hjalp ikke. Så innstallerte jeg windows 2000 ved siden av windows xpen. Da fungerte windows 2000 men de meste av filene var borte på grunn av 48bits adressering på min WD200GB disk. Så jeg ordnet med innstillingene i registeret for å få støtte for den og rebootet. Da funket alt, innstallerte så nvidia drivere. Reboot igjen, da skulle scandisk sjekke D: partisjonen min der jeg lagrer alt som er viktig. Da lot jeg den gå for seg selv, noe jeg aldri skulle gjort, den la alt jeg har lagret siden oktober eller no slikt i en mappe på D: disken FOUND.000. Der ligger det 27GB i 10000filer, og størrelsene på filene matcher tidligere filer jeg har hatt. Så jeg har mistet alt av koding, photoshop design, nett design og personlige bilder og tekster. Håper det finns en måte å restore fra den FOUND.000 mappen, noen som vet om et slikt program? Testet et recovery program som skulle finne tapt data, men den fant ikke de filene i FOUND mappa. Maskinvare: WD200GB, XP2100+ AMD, 512MB 266mhz ram, ASUS A7nx8, logitech mus og tastatur. Partisjoner på disken: 100mb boot linux 5gb root linux 10gb home linux 10gb ntfs windows resten er D: der alt jeg mangler lå. Takker på forhånd og håper jeg får gjennoprettet før helgen for da blir det enda verre, ingen ADSL med en gang dit jeg flytter. Så hadde ivertfall vært greit å ha tilbake alt jeg mistet. Hilsen (deprimert/frustrert/sinna) Mats Holmvik (som angrer på å ikke ta backup) Lenke til kommentar
god_online Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg kan anbefale R-STUDIO Dette programmet koster penger, men det reddet 30GB for meg da jeg var dum nok til å eksperimentere med RAID uten å lese brukermanualen (extreme-sport for nerds)..... Lenke til kommentar
lindp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 GetDataBack www.runtime.org/gdb.htm har redda meg flere ganger. Selv disker med fysisk feil har jeg klart å hente filer fra. Regner med du har NTFS filsystem, så last ned GetDataBack for NTFS v2.22. Jeg har testa diverse recovery software, og til dags dato er dette det beste jeg har prøvd. Pal Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Du var ikke så dum at du prøvde å overføre fra linux til ntfs vel? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Restorer 2000 har funka greit nok for meg. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bare for å gjenta det han ene over meg sa: GetDataBack for NTFS er et fantastisk program. Brukte det med suksess når jeg slettet en hel harddisk. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Personlig synes jeg Easy Recovery eier GetDataBack, men det er en smakssak. ER er litt b0rken med enkelte kontrollere også. Lenke til kommentar
lindp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Les http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...ated=1031763968 og http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...hZ2U9MQ**&p_li= Pal Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 http://www.ontrack.com/software/ Lenke til kommentar
lindp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ontrack Easy Recovery vil desverre ikke kunne hjelpe deg stort ... Pal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå