Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med mistet data?


Invert

Anbefalte innlegg

Hallo, er litt deprimert her jeg sitter nå. Igår mistet jeg 27GB. Det begynte med at Windows xp fikk en feil på en system fil og sa jeg måtte putte inn windows cden og ta recovery. Gjordet det men hjalp ikke. Så innstallerte jeg windows 2000 ved siden av windows xpen. Da fungerte windows 2000 men de meste av filene var borte på grunn av 48bits adressering på min WD200GB disk. Så jeg ordnet med innstillingene i registeret for å få støtte for den og rebootet. Da funket alt, innstallerte så nvidia drivere. Reboot igjen, da skulle scandisk sjekke D: partisjonen min der jeg lagrer alt som er viktig. Da lot jeg den gå for seg selv, noe jeg aldri skulle gjort, den la alt jeg har lagret siden oktober eller no slikt i en mappe på D: disken FOUND.000. Der ligger det 27GB i 10000filer, og størrelsene på filene matcher tidligere filer jeg har hatt. Så jeg har mistet alt av koding, photoshop design, nett design og personlige bilder og tekster.

 

Håper det finns en måte å restore fra den FOUND.000 mappen, noen som vet om et slikt program? Testet et recovery program som skulle finne tapt data, men den fant ikke de filene i FOUND mappa.

 

Maskinvare: WD200GB, XP2100+ AMD, 512MB 266mhz ram, ASUS A7nx8, logitech mus og tastatur.

 

Partisjoner på disken:

100mb boot linux

5gb root linux

10gb home linux

10gb ntfs windows

resten er D: der alt jeg mangler lå.

 

Takker på forhånd og håper jeg får gjennoprettet før helgen for da blir det enda verre, ingen ADSL med en gang dit jeg flytter. Så hadde ivertfall vært greit å ha tilbake alt jeg mistet.

 

Hilsen (deprimert/frustrert/sinna) Mats Holmvik (som angrer på å ikke ta backup)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GetDataBack www.runtime.org/gdb.htm har redda meg flere ganger. Selv disker med fysisk feil har jeg klart å hente filer fra. Regner med du har NTFS filsystem, så last ned GetDataBack for NTFS v2.22.

 

Jeg har testa diverse recovery software, og til dags dato er dette det beste jeg har prøvd.

 

Pal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...