stian h Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Hei! Jeg har byttet fra AMD Ryzen 5 2600x til AMD Ryzen 7 5700x, og får ikke noe signal til skjermen etter det. Jeg lurer på om det er noen som vet hva som kan ha skjedd eller om det er noe mer jeg må gjøre. Jeg er kanske fersk på dette med data, men håper å klare det selv. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) Tipper du må oppgradere BIOS for at CPUen skal fungere. Hvilket hovedkort er det? Endret 9. august 2023 av RRhoads Lenke til kommentar
stian h Skrevet 9. august 2023 Forfatter Del Skrevet 9. august 2023 Jeg vet ikke akkurat hva det er, jeg kjøpte pc`n brukt og har ikke klart å finne ut hva det er. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Hvilket hovedkort hadde du før, og hvilket bruker du nå? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) Åpne programmet System Informasjon (System Information) i Windows så står kanskje navn på hovedkortet der som "BaseBoard product" Endret 9. august 2023 av Svein M Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Svein M skrev (2 minutter siden): Åpne programmet System Informasjon (System Information) i Windows så står kanskje navn på hovedkortet der Hvordan? Han får jo ikke skjermen til å virke!!! Jeg tipper også at Bios må oppdateres for at hovedkortet skal godkjenne CPU'en. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 TwoFace skrev (Akkurat nå): Hvordan? Han får jo ikke skjermen til å virke!!! Jeg tipper også at Bios må oppdateres for at hovedkortet skal godkjenne CPU'en. Han må sette den gamle CPU inn igjen for å få maskinen til å virke. Unntaket er om hovedkortet støtter oppdatering av BIOS uten virkende CPU. Navn på hovedkort står på hovedkortet også. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) Om maskinen er "fabrikkbygget" som HP, Acer, Lenovo så er de produsent og har informasjon og bios oppdateringer. Om maskinen er bygget med standard komponenter så er det produsent til hovedkort som har bios oppdateringer. Endret 9. august 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå